پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ستاد اربعین سازمان حج وزیارت در کربلای معلی مطرح کرد

عملکرد مثبت و مردمی سازمان حج وزیارت در ایام اربعین/تاکید بر آسیب شناسی عملیات اربعین و ارایه گزارش در شورای عالی حج وزیارت با حضور رییس جمهوری

عملکرد مثبت و مردمی سازمان حج وزیارت در ایام اربعین/تاکید بر آسیب شناسی عملیات اربعین و ارایه گزارش در شورای عالی حج وزیارت با حضور رییس جمهوری
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مثبت خواندن عملکرد سازمان حج وزیارت در خدمت به زوار اربعین حسینی ، بر آسیب شناسی این عملیات در راستای بهبود روند خدمت رسانی به زایران در سنوات آتی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز جمعه در جلسه ستاد اربعین سازمان حج وزیارت که با حضور دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج وزیارت و مسئولان ستاد در کربلای معلی برگزار شد ضمن استماع گزارش دست اندرکاران در حوزه های اقدامات مربوطه که شامل راهنمایی زایران ، ثبت نام در سامانه سماح ، بیمه اربعین، و ....بوده به تمامی افراد خداقوت و خسته نباشید گفت.

وی یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و امام راحل را در چنین روزها و چنین مسیری گرامی دانست و گفت:امسال بعد از حدود سه سال از همه گیری کرونا که حضور زوار اربعین را محدود کرده بود شاهد حضور بیش ۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کشورمان هستیم که بنابر پیش بینی ها این آمار تقریبا به ۴میلیون هم می‌رسد و به نسبت حج که حدود ۴۰ هزار نفر را اعزام کردیم رشد بسیار بالایی داشته که از همه دست اندرکاران به ویژه سازمان حج وزیارت که در راستای وظایف کمیته ثبت نام و اعزام تلاش های لازم را داشته تشکر می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بی انصافی است اگر زحمات صورت گرفته در همه دستگاه‌ها در حوزه اربعین حسینی نادیده گرفته شود چرا که اقدامات زیادی انجام گرفته که البته آسیب شناسی لازم نیز باید صورت گیرد .

وی عملکرد دستگاه‌های تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اربعین حسینی را بی نظیر و نسبت به سنوات گذشته بیشتر دانست و گفت: این سازمان ها بیشترین همکاری را در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان داشته اند .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تقدیر از همه وزارتخانه ها و دستگاههایی که در زمینه تسهیل حضور زایران کشورمان در اربعین فعالیت کرده اند، گفت : عمده عملیات اینجا و در کشور عراق انجام می گیرد بنابراین اقدامات در این کشور نیز با همدلی و تدبیر پیش می رود و همه عزیزان به ویژه سازمان حج وزیارت نیز به گونه ای مردمی پای کار آمدند که همین نیز رمز موفقیت اقدامات این سازمان در حوزه اربعین می باشد.

اسماعیلی ادامه داد: ضمن اینکه ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را در حوزه اربعین حسینی داریم که اقدامات و هماهنگی های اجرایی را در زمینه اربعین حسینی مدنظر قرار دهیم.

وی ضمن قدردانی از مردم و مسئولان عراق در ایام اربعین حسینی گفت: برخی مسایل محدود در روزهای اولیه به دلیل این بود که میزان خدمات ما با تسهیل گری هم وزن نبود؛ زایران زودتر از راه اندازی مواکب به سفر اربعین عزیمت کرده بودند که برخی مسایل پدید آمد که به سرعت رفع شد؛ همه امکانات مردمی اعم از اسکان، تغذیه و .....نیز راه اندازی شد و خوشبختانه هیچ مشکلی در این زمینه دیده نشد و به لطف امام حسین (ع)و اهل بیت عصمت و طهارت تمامی مسائل و مشکلات به سرعت رفع شد.

وی با بیان اینکه حضور میلیون ها نفر در شهر کم جمعیت کربلا در ایام اربعین حسینی وصف ناپذیر می باشد گفت : این شبیه به یک معجزه است و بی شک همه ما از نعمت ولایت اهل بیت بهره مند هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقدام سازمان حج وزیارت در خدمت رسانی به مردم ستودنی می باشد ، خطاب به اعضای ستاد اربعین سازمان حج وزیارت گفت: همین نزدیکی شما به مردم و زوار عامل موفقیت شما می باشد؛ مسئولان و کارگزاران باید خود را با مردم بدانند و از آنها دور نباشند .

وی افزود: دولت مردمی هم نشان داده که در همه اجزا به مردم نزدیک است و همیشه به دنبال رفع دغدغه های مردم می باشد و نمونه آن را در خدمات رسانی و تلاش شبانه روزی و سفرهای استانی در کشور شاهد هستیم و در ایام اربعین هم دست اندرکاران دولت در راستای تسهیل امور زایران و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت تلاش کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سازمان حج وزیارت به خوبی از ظرفیت کارگزاران در اربعین حسینی استفاده کرد گفت: می‌توان در سنوات آتی نیز از ظرفیت های موسسات مردمی و سایر توانایی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در زمینه خدمت رسانی به زوار اربعین بهره جست.

وی بر آسیب شناسی عملیات اربعین و ارایه گزارش به مسئولان کشور از سوی سازمان حج وزیارت تاکید کرد و گفت: روند تشکیل کمیته ای برای بررسی و آسیب شناسی عملیات اربعین حسینی صورت گیرد تا این موضوع مهم در جلسه شورای عالی حج وزیارت که با حضور رییس جمهوری برگزار می شود ، مطرح گردد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آسیب شناسی و ارایه نقطه نظرات و پیشنهادات در خصوص اربعین در جلسه شورای عالی حج وزیارت تاثیرات بسزایی در بهبود روند خدمت رسانی را بدنبال دارد.

وی عملکرد سازمان حج وزیارت در راهنمایی زایران، ثبت نام و اعزام ، راه اندازی اپ موبایلی زیارت و نظارت بر بیمه و ....را قابل تقدیر دانست.

اسماعیلی بیان کرد : تلاش شبانه روزی دست اندرکاران علیرغم بازنمایی نادرست رسانه ای، به خوبی و با اخلاص پیش رفت و اقدامات پراثر و پرثمری صورت گرفت که خدا را بابت آن شاکر هستیم .

جلسه ستاد اربعین سازمان حج وزیارت امروز جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رییس سازمان حج وزیارت و مسئولان ستاد در کربلای معلی برگزار شد .
در این جلسه رییس ستاد اربعین سازمان حج وزیارت و اعضا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ستاد اربعین سازمان حج و زیارت را ارایه کردند .
سازمان حج وزیارت به عنوان کمیته ثبت نام و اعزام امسال وظیفه ثبت نام در سامانه سماح، راهنمایی زایران و گمشدگان و نظارت بر بیمه اربعین حسینی را عهده دار بوده است و در این راستا از ظرفیت کارگزاران در راهنمایی زایران اربعین امسال بهره می جوید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.