پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۸۲)

عاشقانه پدر-دختری یک زایر ایرانی / وقتی کودک 50 روزه زایر اربعین می شود

عاشقانه پدر-دختری یک زایر ایرانی / وقتی کودک 50 روزه زایر اربعین می شود
اربعین مملو از جلوه های زیبا و نورانی است ؛ آنجایی که یک پیرمرد و پیرزن، عصا زنان در مسیر راهپیمایی خود را به سمت حرم یار می کشند تا تجدید میثاق با حضرت عشق کنند و این بیعت پیر و جوان نمی شناسد حتی کودک شیرخواره 50 روزه.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ از آن روز که همسرش گفت امسال می خواهد باروبندیل شوهرش را به تنهایی نبندد و همراه بچه ها ، همدل و همراهش شود، چند روز گذشته و این خانواده دوست داشتنی راهی سفر اربعین حسینی شدند تا بگویند ما خود و خانواده پای عشقتان ایستاده ایم ، نه در حرف بلکه در عمل.
و ایستادند و آمدند قدم به قدم و نفس به نفس؛ آمدند حتی گریه های نوزاد 50 روزه و بهانه گیری های فرزند چهارساله نیز آنها را خسته نکرد بلکه در این مسیر مصمم تر قدم گذاشتند.
آمدند تا بگویند لشکر صاحب الزمانی در مسیر نورانی ظهور آماده و پا رکاب ارزشهای والای دینی و انسانی است و همه در راه وحدت ندای لبیک یا حسین سرمی دهند.
صدایی که اگر چه دشمنان کوردل و ناآگاه نمی شنوند اما خدای حسین به خوبی آن را می شنود و می خرد این اشک ها و زیبایی های پرشکوه راه.
نامش فاطمه نورا است که 50 روز پیش دیده به عالم گشود تا به مانند برادرش امیرعباس 4 ساله خود را در مسیر عشق بازی با حضرت یار قرار دهند و الحق و الانصاف نیز از همین کودکی و کوچکی خود را سرباز بی ریای حسین نامیده اند.
این روایت خانواده مرد و زن جوانی است که اربعین از تهران راهی شده اند و در روزهای گذشته بعد از حضور در طریق بهشت به کربلا رسیده اند تا بگویند ما خانوادگی پای رکاب تان هستیم.
حامد پدر فاطمه نورا که به تازگی ساعتی ست به کربلا رسیده می گوید در طول مسیر چند کیلومتری پیاده روی هیچ جا با کودک 50 روزه به مشکل نخوردیم و خوشبختانه مردم دوست داشتنی عراق نیز مهمان نوازی را در حق ما تمام کردند.
پدر این دو کودک می گوید : البته شاید بسیاری افراد به همراه اوردن نوزاد و فرزند خرسال خرده گرفتند اما من این مسیر را مسیر نورانی ظهور می دانم .
فاطمه نورا که خسته راه است و گریه می کند با نوای لالایی پدر و مادر آرام می شود و آنها در لالایی شان نیز ذکر ارباب می گویند:« لالا لالا گلم لالا بخواب آروم که اینجا شهر یار ؛ خدا پشت و پناهت باشه ، این دل بیقراره.....«
دخترک آرام آرام زبان می گیرد و بابایش به نزدیک ترین خیابان منتهی به حرم می آید و سمت حرم می ایستد و سلامی به حضرت ارباب و ساقی لب تشنگان می دهد و خود و خانواده اش را به خدای حسین می سپارد .
شاید میلیون ها انسان نتوانستند به مانند حامد و خانواده اش حضور یابند و از این مسیر و دیدار با یار جاماندند اما دلهای عاشقان هر کجای ایران و عالم باشد؛ زن و مرد و پیرجوان، با حسین است و اربعین حسین.
و ما نیز همگی خود و خاندان خود را به خدای حسین می سپاریم و چه از نزدیک چه از دور با اون پیمانی مجدد می بندیم.
لبیک یا حسین(ع)
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.