پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۸۶)

حضور چشمگیر زائران اربعین در سامرا / امدادرسانی به ۱۲۰ زائر گمشده

حضور چشمگیر زائران اربعین در سامرا / امدادرسانی به ۱۲۰ زائر گمشده
مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در سامرا از حضور بی سابقه زائران در سامرا و ارائه خدمات به آنان در این شهر مقدس خبر داد.
به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد اربعین سازمان حج وزیارت از سامرا، ابراهیم محمودی گفت: امسال با توجه به محدودیت دوساله در اعزام زائران اربعین ناشی از شرایط کرونایی زائران به صورت چشم گیری در سامرا حضور داشتند و حال و هوای معنوی بی بدیلی در شهر حاکم بود.
وی افزود: زائران حاضر در سامرا برای مهربانی از یکدیگر سبقت می گرفتند، کمبودی در شهر وجود نداشت و همه به دنبال این بودند که به یکدیگر کمک کنند و مشکل کمبود غذا و آب وجود نداشت.
محمودی بیان کرد: علی رغم گرمای شدید هوا در سامرا در این ایام ، حضور زائران بسیار قابل توجه بود و کوچک ترین نارضایتی در چهره زائران و عاشقان اهل بیت(ع) مشاهده نمی شد.
وی ضمن ابراز خرسندی از امنیت حاکم در شهر سامرا که شرایط حضور خیل عظیم زائران را در این شهر مقدس فراهم آورده است، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس ، دیگر شهدا و جان برکفان را در مقابله با گروه های تکفیری گرامی داشت.
مسئول ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در سامرا با بیان اینکه در ایام اربعین جمعیت بی شماری از زائران ایرانی به زیارت امامین عسکریین(ع) در شهر مقدس سامرا مشرف می شدند، اعلام کرد: پس از حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده روی اربعین در روزهای منتهی به اربعین، حضور زائران کشور افعانستان  در سامرا پررنگ به نظر می آمد و همچنین زائران دیگر کشورها از جمله لبنان، پاکستان و ... در سامرا حضور داشتند.
محمودی با بیان اینکه امسال برای اولین بار ستاد سازمان حج و زیارت در شهر مقدس سامرا در ایام اربعین راه اندازی شد، گفت: در کنار نیروهای ستادی سازمان حج و زیارت، ۸ تن از کارگزاران استان گیلان در سامرا خدمات ۲۴ ساعته امداد و راهنمایی به زوار ارائه می کردند و در این ایام امداد رسانی به ۱۲۰ زائر گمشده در سامرا انجام گرفت.
وی در پایان بیان داشت که موکب های مستقر در سامرا در ایام اربعین به زائران خدمات رسانی داشتند.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.