پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در مسیر عاشقان اربعین /(۹۰)

۳۱۰ هزار راهنمایی زایر از طرف ۵۷۰ نفر کارگزار سازمان حج وزیارت/تاکید رییس ستاد اربعین سازمان بر آسیب شناسی

 ۳۱۰ هزار راهنمایی زایر از طرف ۵۷۰ نفر کارگزار سازمان حج وزیارت/تاکید رییس ستاد اربعین سازمان بر آسیب شناسی
رییس ستاد اربعین سازمان حج وزیارت با اشاره به تلاش های خاضعانه ۵۷۰ نفر از کارگزاران در واحد راهنمایی زایران اربعین گفت: امسال بیش از ۳۱۰ هزار راهنمایی زوار از سوی این افراد در عتبات عالیات صورت گرفت .


به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد اربعین سازمان حج و زیارت؛ آخرین جلسه ستاداربعین سازمان حج وزیارت در نجف امروز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور رییس ستاد و جمعی از اعضا برگزار شد .
رییس ستاد اربعین سازمان در این جلسه ضمن استماع گزارش واحد‌های مختلف ستاد نجف اشرف بر آسیب شناسی عملیات تاکید کرد.
وی مراسم اربعین امسال را معجزه الهی توصیف کرد و گفت: امسال بعد از دو سال محدودیت کرونایی شاهد حضور پرشور زائران در اربعین بودیم و بفرموده رهبر معظم انقلاب اربعین امسال از همه دوران تاریخ، با شکوه تر و معظم تر انجام گرفت.
وی با بیان اینکه در مراسم اربعین امسال قریب به ۷۵۰ موکب ایرانی از زائران پذیرایی کردند، افزود: علی رغم اینکه دشمن تلاش می کند با اقدام رسانه ای اربعین را تحت شعاع قرار دهد، شاهد بودیم که خبرنگار یکی از رسانه های غربی حاضر در مراسم در گزارش خود به حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین معترف بود.
رییس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در این جلسه از خدمات خالصانه خادمان زوار حسینی در ستاد سازمان حج و زیارت و کارگزاران زیارتی تقدیر کرد و بیان داشت: شاهد بودیم نیروهای راهنمایی زایران در مسیر پیاده روی اربعین با کمترین امکانات با عشق به زائران خدمت رسانی می کردند .
وی از خدمات بخش های مختلف ستاد اربعین سازمان حج و زیارت تشکر کرد و عنوان کرد: در حوزه روابط عمومی تا کنون ۹۰ خبر و گزارش مکتوب و تصویری تهیه شده که قابل تقدیر است. همچنین در حوزه های مختلف از جمله فرودگاه نجف، حراست، مسئول و معاونت ستاد، حوزه امدادو راهنمایی، حوزه مالی و همکاران بعثه مقام معظم رهبری خدمات شایسته و خالصانه ای به زائران ارائه شده است.
رئیس ستار اربعین سازمان حج و زیارت در ادامه گزارش داد: امسال در ایام اربعین ۳۱۰ هزار خدمت در حوزه راهنمایی زوار صورت گرفت، ۱۴ هزار و ۲۴۰ نفر گمشده را به همراهان و خانواده هایشان رساندیم ، ۷ هزار و ۹۰۰ خدمت بیمه ای انجام گرفت، حدود ۴ هزار اشیای گمشده را ساماندهی کردیم.
وی افزود : امسال اولین تجربه سازمان با وظایف تعریف شده در میدان عملیات بود اما در خدمات رسانی به زائران آتش به اختیار عمل کردیم ، روزانه ۲۰ هزار غذا در آشپزخانه تحت اختیار سازمان حج وزیارت به صورت داوطلبانه برای زائران اربعین طبخ می شد در حالی که تغدیه زائران در حوزه وظایف سازمان نبود.
وی همچنین عنوان کرد: جلسات آسیب شناسی بعد از عملیات برگزار خواهد شد، سال آینده مجهزتر و جدی تر در میدان عملیات اربعین حضور خواهیم یافت.
همچنین جمعی از اعضای ستاد نجف به تبیین اقدامات صورت گرفته پرداختند و گزارشهایی را ارایه کردند.
اصغر حاجی زاده معاون ستاد اربعین سازمان حج و زیارت در نجف ضمن تقدیر از مسئولان و همکاران ستاد از حسن اعتماد مسئولان تشکر کرد.
حسن جلیلی کارشناس پیگیری های ویژه ستاد نجف ضمن اشاره به آیاتی از قرآن گفت: خداوند خودش می تواند کارها را انجام دهد اما از بندگانش می خواهد که اقدام کنند و ما وظیفه داریم که برنامه ریزی خود را هرسال بهتر نماییم و نقاط ضعف و قوت را در طول عملیات شناسایی و به مسئولین و کمیته های آسیب شناسی منعکس نماییم.
عباس دمیرچی از مسئولان امداد و راهنمایی ستاد نجف ضمن اشاره به فعالیت حوزه امداد و راهنمایی زائران بر لزوم آسیب شناسی جدی عملیات بویژه در حوزه مربوطه اشاره کرد.
شیرزاد پوشپاس مسئول فرودگاه نجف در ستاد سازمان حج و زیارت بیان کرد که با توجه به ظرفیت موجود در سازمان حج و زیارت و کارگزاران می توانیم در سالهای آتی تشکیلات ستادی قوی تری داشته باشیم.
کارشناس روابط عمومی ستاد نجف نیز به آسیب شناسی حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی، نیازسنجی اطلاعاتی زائران و اطلاع رسانی به زائران با توجه به نیاز آنان در کنار تولید خبر و گزارش و چاره اندیشی در خصوص رسانه ای برای ارتباط با زائران در مراسم اربعین اشاره کرد.
مرتضی انصاری از مسئولان حوزه امداد و راهنمایی زائران در ستاد نجف ، راه اندازی پایگاه امداد و راهنمایی در جوار ستاد نجف سازمان حج و زیارت را اقدامی شایسته توصیف کرد و گفت: در شهر نجف زائران می دانستند که برای سوالات و مشکلاتشان می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.
علی اکبر زاور از مسئولین امداد و راهنمایی در عمودهای نجف تا کربلا نیز بر آسیب شناسی عملیات امداد و راهنمایی تاکید داشت.
آقای حیدری از همکاران فروگاه نجف و آقای مجیداولیایی همکار امور مالی ستاد نیز گزارش و پیشنهاداتی در حوزه مربوطه ارائه کردند.
آقای شکیبایی همکار حراست ستاد نجف نیز از حضور گرم مسئولان ستاد اربعین در کنار همکاران تقدیرکرد و گفت: تلاش کردیم با امکانات و ابزار محدود مشکلات و نیازهای زائران را رفع کنیم و به آنان خدمات رسانی نماییم.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.