پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت : پیوند امام(ره) و امت ، روحیه ایثار و شهادت طلبی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود

رییس سازمان حج و زیارت : پیوند امام(ره) و امت ، روحیه ایثار و شهادت طلبی رمز پیروزی در دفاع مقدس بود
رییس سازمان حج و زیارت در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس رموز پیروزی رزمندگان در سال های دفاع مقدس را تبیین کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، دکتر سید صادق حسینی امروز چهارشنبه 30 شهریور 1401 مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که با حضور همکاران سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و شرکت های تابعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای و ایثارگران و رزمندگان سال های دفاع مقدس، در خصوص رموز پیروزی در دفاع مقدس گفت: علی رغم حمایت ابرقدرت ها از رژیم بعثی عراق، نخستین عامل پیروزی رزمندگان، پیوند محکم میان امت و امام راحل بود؛ بگونه ای که فرمایشات امام فصل الخطاب بود و باید اطاعت می شد و کسی آنرا تحلیل و نقد نمی کرد.
وی افزود: بزرگان جامعه و کسانی که خط و مشی سیاسی را تعیین می کردند و به عبارت دقیق تر که در فرمایشات رهبری در سال 88 آمده، خواص جامعه و قشرهای مختلف را در حوزه و دانشگاه راهبری می کردند و این پیوند ناگسستنی میان امام وامت یکی از رمزهای پیروزی بود که تا آخرین روزهای دفاع مقدس شکسته نشد و امروز هم شاهدیم که نیروهای حزب اللهی و جان بر کف با تمام وجود در کنار ولایت ایستاده اند.
رییس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: امروز عده ای مطرح می کنند که نسل جنگ که جان فشانی کرد و به شهادت رسید، تمام شده است . من معتقدم نسل امروز هم اگر اتفاقی بیفتد پای نظام خواهند ایستاد؛ شهید حججی ها ثابت کردند که شهید فهمیده ها تکرار می شوند.
دکتر حسینی روحیه ایثار، شهادت طلبی و شجاعت رزمندگان را دومین عامل پیروزی رزمندگان در سال های دفاع مقدس بر شمرد و با اشاره به عملیات بدر بیان کرد: در این عملیات کمتر از 900 رزمنده در مقابل بیش از 900 تانک و نفربر ایستادگی کردند ، خاکریز 4 متری رزمندگان در عملیات به 80 سانتی متر رسیده بود ولی رزمندگان چون ستونی محکم در مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و عملیات شاهد تعداد بالایی از شهدای گمنام و مفقود الاثر بود.
رییس سازمان حج و زیارت یاد آورشد: آن روزها برخی داخلی ها تلاش می کردند جنگ را موضوعی ملی جلوه دهند اما امام (ره) جلوی آنان ایستاد و فرمودند جنگ میان جبهه اسلام و کفر است و با دقت و تیزبینی جنگ را اعتقادی توصیف کردند . رزمندگان حتی در اسارت نیز بر اعتقاداتشان پافشاری می کردند که نمونه آن مصاحبه نوجوانی است که به خبرنگار خارجی با قدرت و صلابت در خصوص حجابش تذکر می دهد. استقامت و ایستادگی در اعتقادات یکی از رموز پیروزی ما بود.
وی ایمان مردم و رزمندگان به سرانجام کار را دیگر عامل پیروزی در دفاع مقدس برشمرد و عنوان کرد: امام (ره) در پاسخ به فردی که گفته بود ما در آینده باید پاسخگوی تاریخ باشیم فرمودند ما تکلیف مان را انجام می دهیم، ما موظف به تکلیف هستیم نه سرانجام کار، چه سرانجام کار پیروز شویم یا شکست بخوریم ؛کشته شویم یا بمانیم . ایمان امام به سرانجام کار مایه قوت قلب رزمندگان بود و گاهی شاهد بودیم که رزمنده ای در عملیات جانباز شده بود ولی در عملیات بعدی تا آخرین نفس می جنگید وگاهی به شهادت می رسید.
دکتر حسینی تاکید کرد که در دوره حاضر نیز تاریخ تکرار می شود و نسلی که پدرانشان پای انقلاب اسلامی ایستادند، پرچم انقلاب و نظام را مصمم در دست گرفته است، حوادثی مانند آنچه این روزها رقم خورده اتفاق می افتد اما از این حوادث عبور خواهیم کرد؛ مهم این است که نسل امروز با روحیه ایستاده است و انشاءالله به هنگام ظهور پرچم از دستان رهبر عزیزمان به دستان پرقدرت و پر صلابت حضرت ولی عصر(عج) سپرده خواهد شد.
سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.