پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین اقدامات صورت گرفته برای تسهیل اعزام زایران به اعتبات مقدسه/پیگیری ها برای تشرف زایران ایرانی به سفر عمره/310هزار پاسخگویی واحد راهنمایی زایران دراربعین

آخرین اقدامات صورت گرفته برای تسهیل اعزام زایران به اعتبات مقدسه/پیگیری ها برای تشرف زایران ایرانی به سفر عمره/310هزار پاسخگویی واحد راهنمایی زایران دراربعین
رییس سازمان حج و زیارت آخرین اقدامات در حوزه تسهیل اعزام زایران به عتبات عالیات را تشریح کرد و گفت: در اربعین امسال نیز خدمات شایسته ای ازسوی کارگزاران سازمان حج وزیارت صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت به نقل از روابط عمومی حج وزیارت استان خراسان رضوی؛ دکتر سید صادق حسینی روز سه شنبه در نشست با کارگزاران زیارتی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس به موضوع سفرهای زیارتی عتبات عالیات اشاره کرد وافزود: تسهیل روند اعزام تشرف مشتاقان زیارت اعتاب مقدسه از موضوعات مهمی است که در دستور کار سازمان قرار دارد.
وی ادامه داد: در این رابطه جلسات متعددی را با دستگاههای مختلف داشته ایم که پیگیری برقراری سفرهای ارزان قیمت،دریافت تسهیلات برای زائران و تثبیت قیمت هواپیمایی از جمله این موارد بوده است .
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه برگزاری کاروانهای ارزان قیمت رویکردی مناسب می باشد گفت: این رویکرد باید در تمامی استانها دنبال شود.
حسینی همچنین از اعزام زایرانی که برای نخستین بار به اعتاب مقدسه مشرف می شوند خبرداد و افزود که این رویکرد نیز به طور ویژه و با همکاری نهادهای حمایتی در دستور کاراست.
وی با بیان اینکه تامین امنیت،عزت و کرامت زایران از جمله مهمترین راهبردهای سازمان حج و زیارت در اعزام به اعتاب مقدسه عتبات عالیات و سوریه محسوب می شود اظهار کرد: قطعا در صورت بروز مشکلات امنیتی مجبور به محدودیت اعزام ها خواهیم بود که بی‌شک حضور زائران در اعتاب مقدسه به ایجاد این امنیت کمک خواهد کرد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح نوین عتبات ضمن برشمردن جوانب مختلف این اعزام ها تصریح کرد: علت برگزاری این جلسه به نوعی آسیب شناسی و استماع نقطه نظرات کارگزاران زیارتی و رفع مشکلات موجود است.
حسینی افزود: ما به دنبال تمرکز در ایجاد شرکت هایی هستیم که در سه موضوع تهیه بلیط هواپیمایی،تهیه اسکان و تغذیه و نقل در کشور مقصد فعالیت کنند و قطعا با تمرکز این موضوع ارتقاء سطح کیفی و کمی را شاهد خواهیم بود که این تمرکز سه جانبه در عراق و سوریه به نفع زائران خواهد است و البته این موضوع هنوز در مرحله بررسی است و از کارگزاران نیز درخواست داریم نظرات خود را در این موضوع اعلام کنند.
**پیگیری ها برای از سرگیری عمره
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به نبود کنسولگری در کشور عربستان از پیگیری سازمان حج و زیارت برای برگزاری سفرهای عمره خبر داد که بررسی در حوزه های مختلف صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: برای حج تمتع سال ۱۴۰۲ نیز با توجه به وضعیت فعلی پیش بینی می شود با توجه به رفع محدودیت های ناشی از کرونا سهمیه تخصیصی هرساله به کشورهای اسلامی افزایش داده شود که آمادگی لازم جهت اعزام زایرین ایرانی وجود دارد.
حسینی با اشاره به اعلام دیرهنگام وزارت حج و عمره عربستان در حج تمتع گذشته گفت: امیدواریم با توجه به اعلام دیر هنگام حج در سال‌جاری ،شاهد شروع بموقع عملیات حج برای سال آینده باشیم تا بتوانیم خدمات لازم را به زائران محترم به بهترین نحو ارائه نمائیم.
وی افزود: تنوع در درجه هتل ها در حج با توجه به شرایط درخواستی زائران در دستور کار حج و زیارت است تا زائران با توجه به شرایط حق انتخاب داشته باشند.
**310 هزارپاسخگویی واحد امداد وراهنمایی زایران دراربعین
حسینی همچنین به اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت دراربعین حسینی امسال اشاره کردو افزود: ۳۱۰ هزار پاسخگویی در واحد امداد و راهنمای زائرین اربعین صورت گرفت؛ این تجربه خدمتی با حدود ۶۰۰ نیروی اعزامی صورت پذیرفت که در سال های آتی بدنبال افزایش این تعداد هستیم که با استفاده از پتانسیل موجود در خانواده بزرگ زیارتی این خدمت رسانی را خواهیم داشت.
حسینی تصریح کرد: سازمان حج و زیارت با دو سرمایه کارگزاران شایسته و اعتماد مردم به این نهاد معنوی بدنبال ارائه بهترین خدمات است.
جواد شاد مدیر حج و زیارت خراسان رضوی نیز در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم گزارشی از اقدامات شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ را در حوزه های مختلف حج ، عتبات ،سوریه ، اربعین و پذیرایی از زائرین پیاده امام رضا علیه السلام ارائه کرد.
قسمت پایانی این جلسه کارگزاران زیارتی خراسان رضوی سوالات و نظرات خود را در موضوعات مختلف خدمت رسانی بیان داشتند که پاسخگویی لازم توسط ریاست سازمان ارائه گردید.
لازم بذکر است با توجه به محدودیت های موجود تعدادی از کارگزاران محترم زیارتی ،مدیران حج به نمایندگی از کارگزاران استان در این جلسه حضور داشتند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.