پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج وزیارت :

آخرین برنامه ریزی ها برای اعزام عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عتبات/ رایزنی برای راه اندازی عمره صورت گرفته است

آخرین برنامه ریزی ها برای اعزام عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به عتبات/ رایزنی برای راه اندازی عمره صورت گرفته است
رییس سازمان حج وزیارت در خصوص آخرین برنامه ریزی ها برای سفرهای عتبات عالیات، هزینه های سفر به عتبات ، اعزام عمره و تمتع سخن گفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت دکتر سیدصادق حسینی در گفتگویی در خصوص سفرهای هوایی عتبات عالیات اظهار کرد:روزانه بین ۳۰ الی ۴۰ کاروان به صورت زمینی و هوایی راهی عتبات عالیات هستند که برای تحقق دستور رییس جمهوری با هدف جلب رضایت مردم در قالب کاهش نرخ های سفر به عتبات اقدامات لازم را به انجام رسانده و بدون کاهش هر گونه کیفیت و خدمات ارائه شده، زائران راهی عراق می شوند.
وی افزود: به عقیده من اتحادیه ایرلاین باید با توجه به مسیرهای پروازی و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ حسینی و با هدف رفاه حال مردم نسبت به کاهش نرخ بلیت سفر به عتبات عالیات اقدام کند تا تعداد بیشتری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت بتوانند از این فیض عظیم بهره مند شوند.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید قیمتهای پرواز به عتبات عالیات را منطقی کند گفت : نرخ بلیت پرواز به عتبات واقعی نیست و تنها دستور رییس دولت سیزدهم میتواند برای کاهش آن راهگشا باشد.
وی با بیان اینکه ۵۵ الی ۶۰ درصد هزینه سفرهای هوایی به عتبات عالیات صرف خرید بلیت هواپیما می شود، گفت: نرخ های بلیت سفر به عتبات عالیات باید بگونه ای باشد که سبب اعزام هرچه بیشتر مشتاقان سفر به عتبات عالیات شود.
حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ شرکت فعال ایرانی در عراق عهده دار امورات زائران به این کشور هستند، تصریح کرد: از زمان بازگشایی راه کربلا که به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بسته شده بود،تاکنون ۱۷۵ هزار زائر ایرانی برای زیارت عتبات عالیات راهی عراق شده اند که با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته آمادگی اعزام دو برابری این تعداد نیز وجود دارد.
++ازسرگیری سفر عمره چشم انداز مثبتی دارد
رییس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص راه اندازی اعزام زائران به سفر عمره نیز گفت: با توجه به نبود کنسولگری در حال حاضر امکان اعزام زائران عمره وجود ندارد اما با توجه به مذاکرات وزارت امور خارجه ایران با عربستان برای از سرگیری اعزام به این سفر معنوی چشم انداز مثبتی به نظر می رسد.
++۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتظار سفر به حج عمره
حسینی با اعلام اینکه هم اکنون ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سالهاست که در انتظار سفر عمره هستند، گفت: تاکنون مکاتبات لازم در خصوص راه اندازی عمره از سوی سازمان حج و زیارت انجام شده اما تاکنون در این زمینه پاسخی دریافت نکرده ایم.
وی ادامه داد: در صورت پاسخ کشور میزبان برای بازگشایی مجدد عمره، این آمادگی وجود دارد تا ظرف کمتر از یک ماه اقدامات اجرایی انجام بگیرد .
وی در خصوص زائران در نوبت حج تمتع نیز گفت: هم اکنون یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر که از سال ۸۵ برای اعزام به حج تمتع ثبت نام کرده اند در نوبت سفر به عربستان هستند که با توجه به روند موجود سالهای قبل (اعزام حدود ۹۰ هزار نفر در سال) حدود ۱۳ سال دیگر باید در نوبت باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.