پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج وزیارت در مراسم تکریم و معارفه مدیران حج و زیارت خراسان جنوبی و کردستان مطرح کرد

تغییرات در طرح نوین عتبات برای بهبود روند خدمت رسانی به زایران اعتاب مقدسه / تاکید بر ترویج فرهنگ زیارت در جامعه به جهت مصونیت از آسیب های اجتماعی

تغییرات در طرح نوین عتبات برای بهبود روند خدمت رسانی به زایران اعتاب مقدسه / تاکید بر ترویج فرهنگ زیارت در جامعه به جهت مصونیت از آسیب های اجتماعی
رییس سازمان حج وزیارت در مراسم معارفه مدیران حج وزیارت خراسان جنوبی و کردستان از بازبینی و تغییرات مبتنی بر آسیب شناسی طرح نوین عتبات ، طی هفته های آینده خبر داد و علت آن را بهبود روند خدمت رسانی به زایران دانست .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی در وبینار تکریم و معارفه مدیران حج و زیارت استانهای خراسان جنوبی و کردستان، خدمت به حجاج بیت الله الحرام و زایران اعتاب مقدسه را یکی از اعمال صالحی دانست که خداوند توفیق آن را دست اندرکاران حج و زیارت و کارگزاران اعطا کرده و همه خادمان باید قدردان این نعمت الهی باشند.
وی در خصوص موضوع سفرهای اعتاب مقدسه اظهار کرد: چه در موضوع سفر به عراق و چه در موضوع سفر به سوریه که مجددا در حال راه اندازی هستیم، تمام تلاش و اهتمام خود را برای ترویج فرهنگ زیارت و تسهیل امور زایران به کار بستیم.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ترویج فرهنگ زیارت یکی از مهمترین موضوعات به حساب می آید گفت: در همین راستا تلاشهای زیادی انجام دادیم چراکه ترویج فرهنگ زیارت موجب مصونیت جامعه به ویژه جوانان از آسیب های اجتماعی می شود.
وی افزود:ترویج فرهنگ زیارت موجب آرامش بخشی در زندگی و ممانعت از بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی می شود لذا تمام تلاش خود را دراین راستا انجام دادیم.
حسینی تاکید کرد: ما در مسیری قرار گرفتیم که می توانیم مروج فرهنگ اهل بیت باشیم بنابراین باید برای ترویج معنویت و فرهنگ اسلامی و سوق دادن جوانان به اهداف عالی و مقدس همت کنیم.
وی با بیان اینکه تسهیل امور زایران همیشه مورد توجه ما بوده است گفت: مدیران و کارگزاران استانها از هر ظرفیتی که به تسهیل امور زایران کمک می کند دریغ ننمایند و ما نیز در ستاد تمامی اهتمام و تلاش خود را برای این موضوع بکار بسته ایم و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد؛ باید مسیر اعزام ها روزبروز متحول شود تا تمامی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت از این سفر معنوی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه بحث ارزان سازی سفرهای عتبات را دنبال کرده ایم گفت: کاروان های زمینی ارزان قیمت از تهران با حدود قیمتی 2 میلیون و 970 هزار تومان راه اندازی شده که در سایر استان ها هم حدودا نزدیک به این قیمت و مشابه آن می باشد.
رئیس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: این ارزان سازی و آسان سازی زیارت به اعتاب مقدسه بدین جهت صورت گرفته که تمامی کسانی که قصد سفر به عتبات را دارند بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده بهره مند شوند و و حتی افراد کم بضاعت نیز با کمترین قیمت به زیارت اهل بیت عصمت و طهارت مشرف گردند.
حسینی با بیان اینکه در استان ها از ظرفیت بانک ها برای اعطای تسهیلات بابت سفرهای اعتاب مقدسه استفاده نمایید گفت: یکی از اقدامات که در تهران انجام شده و برخی استانها نیز بدنبال آن هستند دریافت تسهیلات برای زایران است تا بخشی از هزینه های سفر از این طریق تامین شود بدین جهت وام های 5 و 8 میلیونی در نظر گرفته شد که این مهم نیز براساس رایزنی با مسئولان ذیربط بانکی صورت پذیرفت .
وی به مدیران استانها تاکید کرد: از تمامی ظرفیت های مختلف استفاده کنید تا زایران از تسهیلات مالی اینچنینی بهره مند شوند و زیارت آسان و ارزان هر چه بیشتر فراهم شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تصریح کرد: موضوع جلوگیری از افزایش قیمت ها را مدنظر قرار دادیم که تا حد امکان در زمینه های اسکان و تغذیه موفق بودیم اما در زمینه پروازهای هوایی مشکلاتی وجود دارد که رایزنی های لازم را انجام دادیم تا از افزایش قیمت ها در این حوزه جلوگیری نماییم و زایران سفر مناسبی را با قیمت مناسب داشته باشند.
حسینی همچنین به فراهم آوری وارایه تسهیلات برای اعزام های قشرهای مرجع همانند افراد فرهنگی ، دانشگاهیان، هنرمندان ، ورزشکاران ،چهره های علمی، معلمان و .... به اعتاب مقدسه اشاره کرد و افزود: مدیران استانی باید این افراد که اشتیاق به سفرهای زیارتی دارند را بیابند و باارایه تسهیلات مناسب آنها را به اعتاب مقدسه اعزام نمایند.
وی افزود: اگر چنین اقداماتی صورت گیرد شاهد رشد و تحول موضوعات فرهنگی و معنوی در جامعه می شویم و به نوعی این اقدام مروج فرهنگ زیارت که همان مصون سازی جامعه از مشکلات و آسیب های اجتماعی است، می باشد.بی شک دریافت تاثیرات مثبت ازسوی این اقشار مرجعموجب انعکاس مثبت آن درجامعه خواهد بود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به انجام طرح نوین عتبات که از آذر ماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد اشاره کرد و گفت: درحال تجدید نظردراین طرح هستیم و جلسات مختلفی را با افراد صاحبنظر ، کارگزاران و پیشکسوتان داشته ایم و درحال طراحی چارچوب جدید دراین حوزه هستیم و ازایده های دست اندرکاران نیز استقبال می کنیم.
وی افزود: چارچوب جدیدی طراحی خواهیم کرد که مبنتی بر اسیب شناسی طرح نوین است تا هم کارها آسان شود و هم تشدد و پراکندگی که در موضوع عتبات در بحث اسکان و اعزام وجود دارد رفع شود و آرامش بیشتری پدید آید.
رئیس سازمان حج و زیارت اجرای کنونی طرح نوین را مطلوب ندانست و گفت:آسیب شناسی های لازم صورت گرفته و همچنان درحال انجام است و امیدواریم درهفته های آتی به جمع بندی مناسب برای اعزام زایران برسیم.
وی تصریح کرد: حضور متعدد شرکت ها موجب ناپایداری قیمت ها شده که باید این موضوع رفع شود؛ زیرا این تعدد موجب متغیر بودن قیمت ها و رقابت های نامطلوب شده که بیشترین آسیب آن نیز متوجه زایران است بنابراین بدنبال پایداری و آرامش در طرح بعدی هستیم تا شاهد تسهیل امور زایران و افزایش رضایتمندی باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه از خدمات آقایان نوفرستی و ناظمی جلال به عنوان مدیران سابق استانهای خراسان جنوبی و کردستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: امروز آقایان حسین دستگردی و کامران شیرزادی به عنوان مدیران حج و زیارت اسانهای خراسان جنوبی و کردستان معرف می شوند که امیدواریم تحول گرایی را به عنوان موضوع اساسی به همراه مولفه های تسهیل امور زایران و ارامش بخشی دنبال نمایند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.