پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

دیدار رییس سازمان حج و زیارت با بعثه آیات عظام در قم

دیدار رییس سازمان حج و زیارت با بعثه آیات عظام در قم

جلسه دیدار بعثه آیات عظام با حضور نماینده  ولی فقیه  حجه الاسلام و المسلیمن قاضی عسگر و  مهندس اوحدی معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت در سالن جلسات حج و زیارت قم تشکیل گردید.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: سمت ها يك مسووليت ديني و شرعي براي ما ايجاد مي كند و امانتي مسووليت آور است كه اگر نتوانيم به وظايف خود درست عمل كنيم در روز قيامت بايد پاسخگوي پرسش هاي الهي باشيم .
 
حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر گفت : رييس جديد سازمان حج داراي بيش از هشت سال اسارت و سابقه طولاني خدمت در بعثه و سازمان حج و زيارت بوده است .
قاضي عسگر افزود: رييس جديد داراي تجربه علمي و صاحب نظر در حوزه گردشگري است كه مي تواند خدمات روساي سابق را ادامه داده و به وظايفي كه در ابلاغيه رهبري آمده عمل كند.
وي در بخشي از سخنان خود بر همكاري سازمان حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در زمينه‌هاي مختلف تاكيد كرد و در خصوص هزينه‌هاي حج سالجاري اظهار كرد: افزايش هزينه حج در سالجاري سبب ناراحتي هايي در ميان زائران گرديد كه بخش مهمي از اين امر به علت افزايش قيمت ارز بوده است البته تلاش مجموعه حج و زيارت اين بوده است كه هيچ حقي از زائر پايمال نشود و قرار است مبلغي بين يك و نيم تا دو ميليون تومان طي روزهاي آينده به زائران عودت داده شود.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت طي سخناني رهنمودهاي لازم را ارائه كرد: وي در بخش ديگري از سخنان خود به مقدمات آماده سازي طرح تعالي حج اشاره كرد و گفت: سند حج آماده شده است و از حدود دو سال قبل كارشناسان حوزه حج و زيارت و بعثه مقام معظم رهبري در حال بررسي و تدوين طرح تعالي حج هستند تا بر اساس رهنمودهاي مقام معظم رهبري، طرحي جامع براي تعالي حج و ارائه الگوي حج از ديد نظام جمهوري اسلامي را آماده كنند.
مهندس اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در این نشست گفت: 99 درصد فعالیتهای برنامه ریزی شده سازمان حج و زیارت با همکاری بعثه مقام معظم رهبری طبق جدول زمان بندی از پیش تعیین شده در حال تحقق است و سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری آمادگی کامل دارند تا پذیرای زائران بیت الله الحرام و ضیوف الرحمن در حج سالجاری باشند.
وی افزود: برای دومین بار در عملیات حج تمتع یک برنامه ساختاری جدید برای خدمات رسانی به حجاج میهن مان در نظر گرفته شده است. پیش از این خدمات رسانی به زوار با نظام مدیر کاروان محوری انجام می گرفت اما امسال برای دومین بار از نظام مدیرمجموعه(هتل) برای خدمات رسانی بهتر به زائران در حج استفاده می شود.
اوحدی در خصوص نظام مدیر مجموعه درخدمات رسانی به زوار توضیح داد: در نظام مدیر مجموعه ای بگونه ای عمل می شود که دیگر مدیر کاروان دغدغه تامین خدمات به زائران را نداشته باشد و بیشتر تمرکزش روی راهنمایی زائران و خدمات رسانی بهتر به ایشان باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امسال پروازهای مدینه قبل به فرودگاه مدینه و تمام پروازهای مدینه بعد به فرودگاه جده صورت خواهد گرفت و پرواز برگشت زائران مدینه بعد به صورت مستقیم از مدینه انجام خواهد شد و با این کار در وقت و هزینه حجاج صرفه جویی و تسهیل قابل توجهی خواهد شد.
مهندس اوحدی ادامه داد: عملیات حج 92 از 17 ایستگاه پروازی کشور انجام می گیرد و زائران در قالب 190 پرواز به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
وی بااشاره به اینکه زائران تهرانی حدود 20 درصد از زائران حج تمتع امسال را تشکیل خواهند داد، تصریح کرد: فرودگاه امام خمینی (ره) جزء بهترین فرودگاه‌ها در منطقه است. اما با توجه به آماده نبودن کامل آن برای پروازهای حج، امسال همچنان کلیه پروازهای ایستگاه تهران از فرودگاه بین المللی مهرآباد انجام خواهد شد. اما با توجه به اینکه در عملیات عمره، ایستگاه تهران روزانه حدود 3 پرواز خواهد داشت، ممکن است فرودگاه امام(ره) در موسم عمره مورد بهره برداری قرار گیرد.
اوحدی اظهار داشت: در حج امسال برای نخستین بار بانوان پزشک را به عربستان اعزام می‌کنیم تا در مجموعه‌های استقرار حجاج به آنان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بدهند.
وی در ادامه گفت: در گذشته پزشکان همراه کاروان‌ها بودند ولی از امسال با اجرای طرح "پزشک مجموعه" پزشکان در مجموعه‌های استقرار حجاج مستقر می‌شوند و به کل مجموعه خدمات پزشکی ارائه می دهند.
در این جلسه مهندس اوحدی حج را از شئون ولایت و حاکمیت خواند و تأکید کرد: سازمان حج و زیارت و حوزه نمایندگی ولی فقیه دوشادوش یکدیگر در اندیشه ارائه خدمت صادقانه به زائران هستند و باید قدردان این فخر و سعادت باشند که توفیق خدمت به بهترین خلایق را یافته‌اند و بخوبی درک می‌کنند که نوع رفتار و اخلاق در قبال مردم در آخرت شفیع و دستگیر انسان خواهد شد.
وی یادآور شد که قطعاً نیروهای اجرایی حج باید از قوی ترین و کیفی ترین نیروها برگزیده شوند چرا که صحنه حج، جای آزمون و خطا نیست و باید افراد ورزیده ، کارآزموده و مسلط بکار گرفته شوند.
رییس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به آمادگی کامل برای اعزام زائران به سرزمین وحی  اعلام کرد: عوامل ستادی حج امسال با اولین پرواز حج، 18 شهریورماه عازم عربستان خواهند شد و 23 شهریور ماه اولین گروه زائران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.
اوحدی یادآور شد: اولین پرواز برگشت زائران 28 مهرماه انجام خواهد گرفت و آخرین گروه از زائران حج تمتع 18 آبان ماه 92 به میهن اسلامی باز خواهند گشت.
اوحدی گفت: نگاه همکاران ما در سازمان حج و زیارت همیشه یک حرکت رو به جلو و نوآوری برای موسم بعدی حج بوده است.
رییس سازمان حج و زیارت افزود: بعد از برگزاری هر موسم حج،  مراحل اجرایی آن آسیب شناسی می شود و نقاط قوت و ضعف بررسی و راهکارهای جدید برای اجرای بهتر حج سال بعد پیشنهاد می شود

روابط عمومی امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.