پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر گردشگری سوریه مطرح شد؛ تاثیر سفر زایران ایرانی در دوستی و رشد موضوعات فرهنگی دو کشور

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر گردشگری سوریه مطرح شد؛  تاثیر سفر زایران ایرانی در دوستی و رشد موضوعات فرهنگی دو کشور
رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر گردشگری سوریه با یکدیگر دیدارو در درخصوص روند تشرف زایران ایرانی به کشور سوریه گفتگو و رایزنی کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی روز یکشنبه در دیدار با محمد رامی مارتینی وزیر گردشگری سوریه در دمشق بر ضرورت اعزام زایران ایرانی در کمال عزت، کرامت، سلامت و امنیت به سفرهای زیارتی تاکید کرد.
وی با اشاره به علاقمندی متقاضیان سفر زیارتی به سوریه، تصریح کرد: قطعا سفر زایران ایرانی تاثیر بسزایی در دوستی دو کشور خواهد داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مردم ایران علاقه زیادی به سفرهای زیارتی دارند، اظهار کرد: مردم کشورمان ارادت ویژه ای به خاندان اهل بیت علیهم السلام دارند که نمونه آن تشرف تعداد زیادی از متقاضیان به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات است.
وی افزود: نمود این عشق و ارادت به اهل بیت را در اربعین حسینی امسال شاهد بودیم که بیش از ۴ میلیون زائر به عراق اعزام شدند.
حسینی با اشاره به عملکرد سازمان حج و زیارت درخدمت رسانی به زوار و حجاج گفت: ساماندهی اعزام زائران به کشورهای عربستان ،عراق و سوریه برعهده سازمان حج و زیارت می باشد.
رئیس سازمان حج وزیارت همچنین از وزیر گردشگری سوریه برای سفربه ایران دعوت به عمل آورد.

محمد رامی مارتینی وزیرگردشگری سوریه نیز دراین دیدار با بیان اینکه انجام سفرهای زیارتی زایران ایرانی به سوریه ریشه های فرهنگی دو کشور را تقویت می کند، گفت: آمادگی کامل داریم تا از تعداد زایران بیشتری استقبال کنیم.
وی با اشاره به پایان همه گیری کرونا در کشور سوریه گفت: تمام ظرفیت ها و آمادگی جهت استقبال از زایران ایرانی آماده است و ما از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نخواهیم کرد.
وزیر گردشگری سوریه در پایان ابراز امیدواری کرد که رایزنی های طرفین موجب تسهیل در روند تردد زایران ایرانی باشد.
گفتنی است ،رییس سازمان حج وزیارت برای راه اندازی مجدد و تسهیل در اعزام زایران ایرانی به سوریه ، در راس هیئتی وارد این کشور شده است.

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.