پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه کارشناسی رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه با مسئولان وزارت گردشگری سوریه؛ رایزنی طرفین برای خدمت رسانی هرچه بهتر و در خور شان زائران ایرانی

جلسه کارشناسی رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه با مسئولان وزارت گردشگری سوریه؛ رایزنی طرفین برای خدمت رسانی هرچه بهتر و در خور شان زائران ایرانی
رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه درجلسه کارشناسی با وزیر و معاونان وزارت گردشگری سوریه بر راهکارهای لازم درزمینه های ارایه خدمات هرچه بهتربه زوارایرانی تاکید کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه کارشناسی هیئت ایرانی با وزیر گردشگری سوریه و معاونین وی در وزارت گردشگری سوریه اظهار کرد: گردشگری دینی باید بصورت کامل و مناسب انجام شود که این مهم تاثیرات فرهنگی بسزایی را بدنبال دارد.
وی به وجود زیرساخت های مناسب در اعزام زائران اشاره کرد و افزود: زیرساخت های مناسب نقش مهمی در تسهیل امور زائران خواهد داشت.
رئیس سازمان حج و زیارت به تجارب سازمان حج و زیارت در اعزام زائران اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات سازمان حج و زیارت در تعامل با کشور عربستان و عراق در حوزه اعزام زائران ، امضای تفاهم‌نامه با مسئولان ذیربط کشورهای مقصد است که ان شاالله با همکاری وزارت گردشگری سوریه و دست اندرکاران ذیربط ، بتوانیم تفاهم نامه ای برای اعزام زائران کشورمان آماده و امضا کنیم.
حسینی در این جلسه با وزیر گردشگری سوریه و معاونین وی تاکید کرد:از شما تقاضا دارم تا به موضوع زیر ساخت ها و فرهنگ توریسم زیارتی اهمیت ویژه ای داشته باشید تا بتوانیم مشتاقان بیشتری را برای سفر زیارتی سوریه اعزام نماییم.
وی در خصوص ارایه خدمات به زائران و حجاج در سفرهای زیارتی گفت: در کشورهای عراق و عربستان برای ارایه خدمات پزشکی به زائران در موسم حضور آنها ، درمانگاه هایی برای خدمات رسانی داریم و درخواست می کنیم تا در کشور سوریه نیز این امکان فراهم شود تا در صورت لزوم شرایط ارایه خدمات درمانی مهیا شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین تاکید کرد: موضوع عوارض فرودگاهی و حذف آن نقش مهمی در کاهش قیمت و در نهایت اعزام بیشتر زایران خواهد داشت که امیدواریم این موضوعات نیز مورد بررسی قرار گیرد.

محمد رامی مارتینی وزیر گردشگری سوریه نیز در این جلسه تصریح کرد: اقدامات خوب و مناسبی توسط این وزارتخانه در آموزش دانشگاهی و علمی در حوزه توریسم انجام شده است و قطعا انجام آموزش های مناسب به نیروهای خدمات رسان در این حوزه، موجب رضایت مندی بیشتر زایران ایرانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه در زمینه هتل سازی اقدامات خوبی در سوریه انجام شده است، گفت: هتل های زیادی در حال تعمیر و بازسازی و مرمت است و این مهم ظرفیت استقبال از زایران را افزایش خواهد داد.
وزیر گردشگری سوریه تاکید کرد: درخصوص وضعیت فرودگاهی و بهداشتی که دراین جلسه مطرح شد با مسئولان مربوطه گفتگو خواهیم کرد و پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
دراین جلسه موضوعات مرتبط با اعزام زایران ایرانی به صورت کارشناسی مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.
گفتنی است ،رییس سازمان حج وزیارت برای راه اندازی مجدد و تسهیل در اعزام زایران ایرانی به سوریه ، در راس هیئتی وارد این کشور شده است.
معاون عتبات عالیات ، معاون توسعه و جمعی از مسئولان ارشد سازمان حج و زیارت ، دکتر حسینی را در این سفر همراهی می کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.