پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

چرا دارندگان فیش‌های حج تمتع باید اطلاعات خود را تکمیل کنند/چه کسانی در اولویت اعزام حج 1402 می باشند

چرا دارندگان فیش‌های حج تمتع باید اطلاعات خود را تکمیل کنند/چه کسانی در اولویت اعزام حج  1402 می باشند
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت بر لزوم تکمیل اطلاعات دارندگان فیش‌های حج تمتع در سامانه Reserve.haj.ir تأکید کرد و گفت: برای برقراری ارتباط با دارندگان فیش‌های حج لازم است اطلاعات فردی دارندگان فیش‌ها به روز شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر اکبر رضایی درخصوص دلایل و ضرورت تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع، گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نوبت اعزام به حج تمتع هستند که این متقاضیان در سال‌های ۸۶ و قبل از آن ثبت‌نام کرده اند.
وی با اشاره ضرورت برنامه ریزی متقاضیان افزود: برای برخی از متقاضیان به دلیل جابه‌جایی شهر یا استان محل سکونت، امکان برنامه ریزی های اعزام و آموزش و اطلاع رسانی در بستر شبکه های مختلف برای آینده را دچار مشکل می کند بنابراین ضروریست که مبادرت به بروزرسانی اطلاعات خود نمایند.
رضایی با اشاره به گسترش راههای ارتباطی گفت: نیاز است همه دارندگان فیش‌های حج تمتع، اطلاعات خود از جمله شماره تلفن همراهشان را در سامانه ثبت و بروز کنند. این بروز رسانی به منظور ارسال بموقع پیام ها و اطلاعیه ها مربوط به حج برای متقاضیان است.

وی اضافه کرد: تمام دارندگان فیش‌های حج تمتع فارغ از اینکه در سال آینده قصد تشرف به حج را دارند یا خیر، باید به سامانه Reserve.haj.ir مراجعه و اطلاعات خود را تکمیل و کد رهگیری دریافت کنند. در صورتی که فردی اطلاعات خود را به‌روزرسانی نکند زمینه اطلاع رسانی از سوی سازمان حج و زیارت نخواهد بود اما با تکمیل اطلاعات در جریان اطلاعیه‌ها و اخبار مهم مربوط به حج قرار خواهند گرفت.

**ثبت‌نام کنندگان سال ۹۹ در اولویت اعزام قرار دارند

رضایی در پاسخ به این سؤال که برای شرکت در حج تمتع ۱۴۰۲ کدام گروه از دارندگان فیش‌های حج فراخوان خواهند شد؟ گفت: فعلا در خصوص میزان سهمیه ایران نمی توان سهمیه ای را اعلام کرد اما پس از انجام مذاکرات حج و تعیین سهمیه قطعی در چارچوب شرایبط تعیین شده، اولویت اعزام اعلام می شود.

وی به این مسئله نیز اشاره کرد که صاحبان تعدادی از فیش‌های حج تمتع فوت کرده‌اند و خانواده آنها معمولاً فیش را در اختیار یکی از اعضای خانواده برای انجام حج قرار داده است و گفت: انتشار فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان فیش‌های حج تمتع به این دلیل نیز هست که اطلاعات دقیقی از صاحبان فیش‌های حج داشته باشیم تا بتوانیم برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی کنیم.

معاون حج سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سؤال که با تکمیل این اطلاعات آیا بانک اطلاعات کامل و قوی در خصوص دارندگان فیش‌های حج تمتع خواهیم داشت؟ گفت: اکنون هم بانک اطلاعاتی داریم و اعداد و ارقام و اطلاعات افرادی که حتی سال ۶۰ ثبت‌نام کرده‌اند موجود هست اما به‌روزرسانی اطلاعات مهم است اما ثبت نام های جاری که از سال ۷۷ اغاز شده بگونه ای است که نیازبه روزرسانی اطلاعات وجود دارد تابرنامه ریزی ها در حوزه اعزام، آموزش و اطلاع رسانی دقیق تر انجام شود.

گفتنی است؛ دارندگان فیش‌های حج تمتع با مراجعه به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران حج تمتع به آدرس Reserve.haj.ir می‌توانند نسبت به درج و ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای و تکمیلی خود اقدام و در پایان کد رهگیری دریافت کنند تا در آینده و پس از مشخص شدن کاروان‌های اعزامی بتوانند با سرعت و سهولت بیشتری نسبت به انتخاب و ثبت‌نام در کاروان اقدام کنند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.