پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم هفته بسیج؛

بسیج هر کجا ضرورت بوده حضور یافته/اتفاقات کنونی کشور شبیه رخدادهای سال 60 و اعمال منافقان در ترور است

بسیج هر کجا ضرورت بوده حضور یافته/اتفاقات کنونی کشور شبیه رخدادهای سال 60 و اعمال منافقان در ترور  است
رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد که بسیجیان هر کجا که ضرورت حضورشان احساس شده است به میدان آمده اند و در عرصه های نظامی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کرده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ مراسم گرامیداشت هفته بسیج امروز چهارشنبه دوم آذر ماه در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن گرامیداشت هفته بسیج به بیان شاخصه ها و ویژگی های بارز یک بسیجی پرداخت.
دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج به تمام بسیجیان کشور و سازمان حج و زیارت، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافعان امنیت را گرامی دانست.
وی با بیان اینکه نام بسیج با نام انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عجین شده و امروز نیز این دلاورمردان در تمامی عرصه ها حضور دارند بیان کرد: اولین بسیجی جهان اسلام حضرت امیر المومنین علی (ع) بودند چراکه همیشه و در همه عرصه ها جان خود را فدا می کردند و در تمامی لحظات روحیه بسیجی ، مخلصانه و ایثارگرانه داشتند.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل سازمان بسیج در 5 آذر ماه سال 58 گفت: مجلس نیز سال 59 آن را تبدیل به قانون کرد تا این شجره طیبه در عرصه نظامی، اجتماعی، فرهنگی فعال شود و ثمرات آن را در تشکیل بسیج دانشجویی، بسیج اساتید و سایر بخش ها مشاهده می کنیم؛ بسیجیان نیزهرکجا که نیاز به حضور بوده پای کار بوده و هستند.
حسینی با قیاس شرایط کنونی کشور و سالهای ابتدایی انقلاب در سال 60 مبنی بر حضور منافقان و ترور بسیاری از مردم، گفت: سال 60 نیز شرایطی شبیه به این روزها را داشت زیرا منافقان افرادی که دارای چهره های مذهبی و حزب اللهی بودند به شهادت می رساندند؛ اقدامات وقیحانه منافقان به گونه ای بود که 17 هزار نفر از مردم اعم از بسیجی، مغازه دار و بسیاری ازمردم بیگناه را به شهادت رساندند که البته شرایط آن روزهای ایران سخت تر از حال حاضر بود چراکه انقلاب اسلامی به مثابه یک نهال جوان بود و امروز همانند درختی تنومند و استوار و قدرتمند است و دشمنان راه به جایی نخواهند برد.
وی خاطرنشان کرد: در آن سالهای ابتدایی انقلاب دشمنان و منافقان شهر آمل را اشغال کردند و در سیستان و کردستان تحرکات بسیار زیادی داشتند و جوانان زیادی را ترور کردند اما به هدف خود که ضربه زدن به ایران اسلامی بود ، دست نیافتند.
حسینی با بیان اینکه مطالبه افراد امروز در اغتشاشات آزادی است گفت: اینها که امروز شعار زن ، زندگی و آزادی می دهند در حقیقت به دنبال دسترسی های به زن هستند و این اهداف شوم را دنبال می کنند و نمود این رفتار با کشیدن چادر از سربانوان و توهین به روحانیون و توهین به مقدسات است در حالی افرادی همانند سرسلسله پهلوی نیز نتوانستند چنین اقداماتی کنند.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در آن ایام ابتدای دهه 60 نیز به برکت لطف خداوند، اهل بیت عصمت و طهارت و با فداکاری های بسیجیان و مردم از شرایط سخت عبور کردیم و در مقطع کنونی نیز با دعای حضرت ولیعصر(عج) و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب و حضور بسیجیان عزیز از این شرایط عبور خواهیم کرد.
همچنین سهراب فولادوند فرمانده بسیج و بین الملل سازمان حج و زیارت نیز به تبیین شاخص های یک بسیجی پرداخت و خدمات صورت گرفته در این بخش از سازمان را تشریح کرد.
در پایان این مراسم نیز یکی از کارشناسان کشور به تبیین شرایط کنونی و راهبردهای مدنظر برای جلوگیری از چنین وقایعی پرداخت.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.