پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

یادداشت / ضرورت رشد و گسترش فرهنگ بسیجی

یادداشت / ضرورت رشد و گسترش فرهنگ بسیجی
مدیرکل روابط عمومی سازمان حج وزیارت در یادداشتی نوشت: روز ۲۹ آبان تا ۵ آذر ماه با نام هفته بسیج نامگذاری شده که بی شک این تفکر و نیل به اهداف آن می تواند جامعه را از تاریکی ها و گمراهی ها نجات دهد و هر لحظه به سوی روشنایی سوق دهد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ در متن یادداشت وحید اسکندری آمده است؛
بسیج مصداق بارز حرکتی الهی در عرصه های دنیایی است و ظهور و بروز آن فقط در یک زمان خاص یا مکانی خاص نمی گنجد بلکه بسیج تفکری خدمت رسان بر پایه ایمان الهی است چنانکه بزرگان دین و ائمه اطهار و مولی الموحدین امیر المومنین نیز چنین تفکر والایی داشته اند .
تفکر بسیجی به معنای خدمت، مقاومت، هدایت، معرفت، امداد و انسان دوستی بنا شده و فرهنگی الهی و معنوی را در پیرامون خود نشر می دهد.
همانگونه که مقام معظم رهبری می فرمایند :«عرصه‌ی بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخشهای جغرافیائی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ئی دون عرصه‌ی دیگری است. در همه‌ی جاها، در همه‌ی مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ی قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است»
به همین جهت و با چنین راهبردی است که تفکر بسیج و بسیجی بودن در همه زمانها و زمینه ها شکل می گیرد و از خود انشعاب های مختلف در بخش های گوناگون جامعه را بروز می دهد و چنین است که افراد خدمت رسان ، مومن، پاک دست، فعال ، خادم ، هدفمند و جهادگر را بسیجی نامید .
بسیجی صرفا به داشتن عنوان بسیجی بسنده نمی شود بلکه انتشار فرهنگ بسیجی می تواند پویایی ، ایثارگری ، شادابی و اخلاص را در جامعه بیافریند .
بنابراین این تفکر بسیج و رویکرد بسیجی گونه است که یک جامعه را از دسیسه های پلید شیطانی استکبار نجات می دهد و در جنگ سخت و نرم پیروز خواهد کرد.
و امروز این تفکر بسیجی وار می تواند در شاخه ها و بخش های مختلف جامعه اثرگذار باشد چنانکه تشکیل نهادهایی همانند بسیج دانشجویی، بسیج دانش آموز ی، بسیج اساتید ، بسیج ادارات، بسیج سازندگی و ..... نیز در همین راستا پدید آمد و چنین راهبرد انسان سازی را دنبال می کرد.
و اینک پس از سالها گذشت از این شجره طیبه ،این بسیجیان پرشور هستند که در هر جایگاه اجتماعی، علمی ، فرهنگی ، هنری و نظامی نقش پویایی دارند و نمود این را در جای جای بدنه اجتماعی مردم مشاهده می کنیم.
و باید تاکید کرد؛ بسیج و بسیجی هماره در رویکرد خود همان اخلاص ، سازندگی ، ایثار، انسان دوستی ، شهادت طلبی و مبارزه با استکبار را دنبال کرده است و این تفکر نیز راه نجات جامعه از گمراهی ها است .
و قطعا، بسیج مدرسه عشق است و هرکسی که وارد بسیج می‌شود با عشق به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت می کند.
امید می رود فرهنگ بسیجی بودن و بسیجی ماندن در یکایک این مردم و این مرز و بوم جاری و ساری باشد و باقی بماند چرا که با نیل به این فرهنگ است که به قله های معرفت و ایمان دست می یابیم‌.

امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.