پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و سازمان پدافند غیرعامل

نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و سازمان پدافند غیرعامل
نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و سازمان پدافند غیرعامل با هدف رایزنی در خصوص اقدامات مورد نیاز در این حوزه برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ نشست مشترک مسئولان حوزه حج و زیارت و سازمان پدافند غیرعامل با حضورسرپرست حجاج ایرانی، رئیس و جمعی ازمعاونین و مدیران سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری برگزارشد.

دراین نشست مسئولان حوزه حج و زیارت نظرات و دیدگاه خود را در خصوص اقدامات مورد نیاز در بخش های مختلف این حوزه بیان کردند و رئیس سازمان پدافند غیرعامل به تشریح راهکارهای تعامل و همکاری این دو مجموعه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی با اشاره به اینکه آیه 60 سوره انفال هم به آفند و هم پدافند اشاره دارد، تقویت بنیه دفاعی و بازدارندگی درمقابل دشمن مستکبر را ضروری دانست.

وی با اشاره به وظایف سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری دراعزام زائران به سرزمین وحی و اعتاب مقدسه و انجام درست مناسک واعمال دینی آنان و فعالیت ها در ابعاد اجرایی، فرهنگی و بین المللی، بر لزوم تعامل و هماهنگی هرچه بیشتر این مجموعه و سازمان پدافند غیرعامل برای توانمند شدن هرچه بیشتر جهت مقابله با تهدیدات مختلف در حوزه حج و زیات تاکید کرد.

درادامه این نشست رئیس سازمان حج و زیارت نیز با مهم خواندن موضوع امنیت زائرین قبل، حین و بعد ازسفرهای زیارتی، لزوم توجه به امنیت غذایی و هتل های محل اقامت زائران را یادآور شد.

دکتر سید صادق حسینی بر آمادگی مجموعه حج و زیارت برای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل در راستای تامین حفاظت فیزیکی این مجموعه و امنیت زائرین در حوزه های مختلف تاکید کرد.

برپایه این گزارش، دراین نشست آقای غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم با اشاره به ماموریت های این سازمان، تصریح کرد: روند کاهش آسیب پذیری نسبت به تهدیدات با شناسایی نقاط ضعف و برطرف کردن آسیب ها به طورمستمرباید مدنظرقرارگیرد.

وی با اشاره اینکه در پدافند غیرعامل چند موضوع اساسی شناخت دارایی ها، شناخت تهدیدات، شناخت اثر تهدید و شناخت آسیب پذیری ها و پیامدهای تهدید بر دارایی ها در دستور کار قرار دارد: مهمترین رویکرد پدافند غیرعامل برای مجموعه حج و زیارت را زائرین و نیروی انسانی عنوان کرد.

وی اهمیت زیرساخت در حوزه سایبری را یادآور شد و تاکید کرد: علاوه برمجموعه اقداماتی که برای تامین امنیت و دفاع، حفظ و صیانت از زائران و انجام صحیح اعمال واجب و مستحبی آنان در حج، عمره وعتبات لازم است، باید به آسیب شناسی و پدافند سایبری هم توجه شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان این نشست، از رئیس سازمان حج و زیارت خواست که نماینده ای را برای پیگیری اقدامات پدافند غیرعامل درمجموعه حج و زیارت معرفی کند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.