پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

گام نخست و روبه جلو برای حج تمتع 1402/مذاکرات اولیه سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان

گام نخست و روبه جلو برای حج تمتع 1402/مذاکرات اولیه سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان
مذاکرات اولیه سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان به منظور اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر حج 1402 (1444 قمری) و ارایه خدمات شایسته به حجاج کشورمان ، به صورت وبیناری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ مذاکرات اولیه میان سازمان حج و زیارت و وزارت حج و عمره عربستان امروز یکشنبه به صورت وبیناری برگزار شد.
این دور ازمذاکرات، میان سازمان حج و زیارت با محوریت دکتر اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت و تنی چند از همکاران سازمان حج و زیارت با مسئولان وزارت حج و عمره عربستان پبرامون بررسی عملیات حج گذشته و طرح نظرات و پیشنهادات جهت تسهیل دربرگزاری حج آینده به صورت وبیناری برگزار شد.

طرفین در این مذاکرات بر ضرورت تعامل درخصوص موضوعات مطرح شده جهت ارایه خدمات شایسته به ضیوف الرحمان که از کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند، تاکید کردند.
سازمان حج و زیارت درماههای اخیرموضوعات حج گذشته را در کارگروههای آسیب شناسی مورد کارشناسی قرار داد و به بررسی مسائل اجرایی حج پرداخته است تا درعملیات آینده حج نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام نماید و در این نشست از نتایج تلاش کارگروههای آسیب شناسی صحبت شد.
پس از طرح نقطه نظرات و پیشنهادات و بررسی موضوعات، هردو طرف بر حل نقاط ضعف و بررسی پیشنهادات به منظور ارایه خدمات هرچه بهتر به حجاج بیت الله الحرام در مقایسه گذشته تاکید کردند.
محورهای این گفتگو بخش های مختلفی از جمله خدمات در حوزه اسکان، حمل و نقل، خدمات فرودگاهی، خدمات ایام تشریق و مشاعرمقدسه، و تغذیه وتدارکات و ..... بود که از سوی دست اندرکاران سازمان حج وزیارت مطرح و مقرر گردید موضوعات توسط وزارت حج و عمره عربستان و سایر دستگاههای ذیربط تا حصول نتیجه پیگیری شود.
گفتنی است این مذاکرات نخستین گام در برنامه ریزی های رسمی حج بین دو کشور ایران و عربستان در حوزه حج تمتع 1402 محسوب و مثبت ارزیابی می شود و مقرر است حدود یک ماه آینده نشست رسمی بعدی در عربستان و با حضور وزیر حج و عمره عربستان و رییس سازمان حج و زیارت تشکیل و تفاهم نامه حج 1402 به امضا برسد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.