پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

مدير حج و زيارت استان بوشهر: مهم ترين دغدغه ما رضايت حجاج است

مدير حج و زيارت استان بوشهر: مهم ترين دغدغه ما رضايت حجاج است

 مدير حج و زيارت استان بوشهر گفت: مهم ترين دغدغه ما فراهم كردن رضايتمندي حجاج است و مديران كاروان ها در اين زمينه از هيچ كوششي فروگذار نمي كنند.

به گزارش حج نیوز از بوشهر، سلمان بحراني روز يكشنبه در نشست مديران كاروان‌هاي حجاج با استاندار بوشهر افزود: امسال ۶۲۴ نفر در قالب چنج كاروان به حج تمتع اعزام مي‌شوند و اين در حالي است كه سال گذشته ۷۳۰ نفر از اين استان به حج تمتع اعزام شدند.

وي اضافه كرد: شهرستان دشتستان يك كاروان با ۱۷۴ نفر، گناوه و ديلم و ريگ يك كاروان با ۹۵ نفر، كنگان و جم و دير يك كاروان با ۹۵ نفر و بوشهر و دشتي و تنگستان نيز دو كاروان شامل يك كاروان ۹۵ نفره و يك كاروان ۱۷۴ نفره به سفر معنوي حج اعزام مي‌شوند.
مدير حج و زيارت استان بوشهر اظهار كرد: امسال به دليل تعميرات مسجدالحرام ۲۰ درصد از جمعيت حجاج كاهش يافته و جمعيت حجاج ايراني نيز از ۷۴ هزار نفر در سال گذشته به ۶۴ هزار نفر در سال جاري كاهش يافته است.
بحراني گفت: روحانيون كاروان‌هاي حجاج از روحانيون بومي استان هستند و مديران كاروان‌ها نيز همه بومي هستند كه با آداب و رسوم و منش زوار آشنايي دارند و براي هر كدام از زوار ۱۲ جلسه توجيه براي آشنايي با مناسك حج برگزار شده كه تاثير زيادي در كيفيت كار حجاج دارد.
بحراني يادآور شد: سه پزشك همراه حجاج استان به سفر حج اعزام مي‌شوند و اميدوار هستيم بهترين خدمات در تمام عرصه‌ها به حجاج ارائه شود.
وي از اعزام كاروان حجاج استان بوشهر در روز ۳۰ شهريور خبر داد و گفت: روز ۳۰ شهريور كاروان حجاج در قالب دو پرواز به سمت مدينه اعزام مي‌شوند.
مدير حج و زيارت استان ادامه داد: امسال تاكنون تعداد سه هزار و ۴۰ نفر از استان بوشهر به حج عمره اعزام شده‌اند و رضايت‌مندي حجاج مهم‌ترين دغدغه اين مديريت و مديران كاروان‌هاست.
بحراني با تقدير از توجه ويژه استاندار به كاروان‌هاي زيارتي گفت: اميدواريم با تلاش دسته‌جمعي بتوانيم رضايت خاطر حجاج و زوار عتبات عاليات را فراهم كنيم.
وي افزود: هم‌اكنون ۱۹ دفتر زيارتي در استان بوشهر فعال هستند كه ۱۱ دفتر در بوشهر و چغادك، دو دفتر در شهرستان كنگان، دو دفتر در دشتستان، دو دفتر در گناوه، يك دفتر در ديلم و يك دفتر نيز در شهرستان دشتي فعاليت دارند.
مدير حج و زيارت استان بوشهر بيان كرد: با تلاش صورت گرفته بزودي پنج دفتر جديد زيارتي نيز در شهرستان‌هاي مختلف استان راه‌اندازي خواهند شد.
روابط عمومی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.