پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

در دیدار مدیر عامل بانک شهر با رییس سازمان حج و زیارت مطرح شد؛

تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه تسهیلات مناسب به زوار و حجاج/ گسترش همکاری سازمان حج و زیارت و بانک شهر برای ارایه خدمات

تاکید رییس سازمان حج و زیارت بر ارایه تسهیلات مناسب به زوار و حجاج/ گسترش همکاری سازمان حج و زیارت و بانک شهر برای ارایه خدمات
رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان سازمان با مدیرعامل بانک شهر و جمعی از مدیران این بانک دیدار وگفتگو کردند؛ در پایان این نشست صمیمانه تفاهم نامه ای میان طرفین به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز در دیدار دکتر سید محمد مهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر که به منظور امضای تفاهم نامه فی مابین بانک شهر و سازمان حج وزیارت انجام گرفت، به تشریح خدمات صورت گرفته به زایران عتبات عالیات، سوریه، حج تمتع و عمره پرداخت.
وی با بیان اینکه امضای تفاهم نامه فی مابین سازمان حج و زیارت و بانک شهر می تواند منشا خیر و برکات فراوان برای زایران و حجاج باشد، گفت: ارایه خدمات و تسهیلات مناسب به زایران و حجاج می تواند در روند اعزام های زیارتی تاثیرات بسزایی داشته باشد و تحقق سفر آسان را هر چه سریعتر بدنبال داشته باشد.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در گذشته ظرفیت اعزام سالانه 900 هزار زایر ایرانی به عمره و همچنین در سالهای نه چندان دور ظرفیت اعزام حدود 90 هزار نفر به حج تمتع و تعداد زیادی از متقاضیان به عتبات عالیات عراق و سوریه را داشته است گفت: بسیاری از اقدامات بانکی در حوزه حج و زیارت در بانک های عامل ملی و ملت صورت گرفته است که در این زمینه می توانیم از خدمات بانک شهر نیز در آینده بهره بگیریم تا منافع دو طرف دراین راستا تامین شود.
حسینی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت ارایه تسهیلات و خدمات به زوار و حجاج را در برنامه های خود به طور جد دنبال می کند گفت: در اعتاب مقدسه در دوره 45 روزه اخیر ۹۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند که بی شک این اقبال گسترده مردمی در سفر به اماکن زیارتی عراق در نوع خود بی سابقه بوده است لذا این ظرفیت و همچنین ظرفیت عمره و تمتع می تواند بستر مناسبی برای فعالیت و مشارکت دو طرفه باشد.
وی افزود: بانک شهر در زمینه سفرهای اعتاب مقدسه در ایام نوروز در کنار سایر بانک های ملی و ملت،مشارکت مناسبی در ارایه تسهیلات داشت که ادامه این روند در آینده بر اساس تفاهم فی مابین تاثیر زیادی در تسهیل اعزام زائرین گرامی خواهد داشت و وام های بانک شهر می تواند بخشی از هزینه های زوار را شامل شود.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به هزینه های سفر حج تمتع گفت: تفاهم فی مابین سازمان وبانک شهر و ارایه تسهیلات سفر حج به حجاج نیز می تواند تا حدودی موجب مدیریت هزینه برای حجاجی شود که سالهاست آرزوی تشرف به چنین سفر بزرگی را دارند.
حسینی همچنین به موضوع راه اندازی ایرلاین برای سفر اعتاب مقدسه اشاره کرد و گفت: این موضوع که سفرهای هوایی عتبات عالیات به عراق به صورت چارتری در اختیار سازمان حج و زیارت قرار گیرد در ابتدای سال در شورای عالی حج مطرح شد که نتوانستیم این موضوع را عملیاتی کنیم اما می توانیم با همکاری بانک شهر و سایر بانک های عامل طرف قرارداد با زمان حج این مهم را اجرایی کنیم و خدمتی دیگر به زوار ارایه دهیم.
وی در رابطه با سفر زایران ایرانی به سوریه نیز تاکید کرد: سفر زایران ایرانی به سوریه از چندی قبل و بعد از دیداربا مقامات سوریه، از مشهد راه اندازی شده است و بزودی شرایط اعزام زایران ایرانی ازتهران نیز آغاز می شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در این دیدار تاکید کرد که شرایطی برای رفاه حال زایران وحجاج پدید آید تا به جای همراه داشتن پول نقد از کارت بانکی مخصوص(زائر کارت) در کشورهای مقصد استفاده کنند و تحقق این امر قطعا موجب حال رفاه آنها خواهد شد.
به گفته حسینی، بانک شهر می تواند درزمینه سایر خدمات همانند مشارکت در ساخت هتل برای زوار درعراق نیز همراهی نماید و کمک به خدمات بهتر به زوار داشته باشد و همچنین در این راستا خود نیز منتفع شود.
دکتر سید محمد مهدی احمدی نیزدر این دیدارازشروع همکاری های فی مابین و تفاهم نامه مشترک استقبال کرد و آن را سرمنشا خدمات بهتر به زوار و حجاج دانست.
وی ازخدمات رسانی به زوار اعتاب مقدسه و حج برای خدمات غیر حضوری نیز استقبال کرد و گفت: در این راستا حاضریم پلتفرمی مختص به زوار را طراحی کنیم تا زائر گرامی کیف الکترونیکی داشته باشند و به جای همراه داشتن پول نقد ، بدین صورت از خدمات استفاده کنند.
مدیرعامل بانک شهر در پایان از پیشنهادات رییس سازمان حج و زیارت مبنی بر مشارکت در بهره گیری از ایرلاین ها،مشارکت در هتل در عراق ، ارایه تسهیلات به متقاضیان و .... استقبال کرد و همکاریهای فی مابین را آغاز راهی برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران عزیز ایرانی دانست.

درپایان این دیدار تفاهم نامه فی مابین بانک شهر و سازمان حج و زیارت به امضا رسید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.