پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رییس سازمان حج و زیارت در همایش امور مالی سازمان حج و زیارت بیان کرد؛

دشمن اعتقادات جامعه را هدف قرار داده/امانت داری مهم ترین ویژگی کارشناسان مالی است

دشمن اعتقادات جامعه را هدف قرار داده/امانت داری مهم ترین ویژگی کارشناسان مالی است
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دشمن اعتقادات جامعه و بویژه ذهن جوانان عزیز را هدف قرار داده، بر نقش تربیتی خانواده ها و توجه به موضوعات معنوی ، بخصوص زیارت حرمهای مطهر اهل بیت(ع) تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر سید صادق حسینی امروز سه شنبه در همایش امور مالی سازمان حج و زیارت که با حضور مدیران و کارشناسان ستاد ، عاملین ذی حساب و مسئولین مالی دفاتر حج و زیارت استانهای سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد به تبیین شرایط کنونی و همچنین تشریح وظایف دست اندرکاران مالی پرداخت.
**در روشنگری و نشر آرمانهای انقلاب اسلامی به نسل جوان کوتاهی کرده ایم
وی در بخش نخست سخنان خود عشق و ایمان به اهل بیت(ع)را سرمایه ای ارزشمند دانست و گفت: اعتقاد داریم به همان میزانی که یک رهرو ولایت، نسبت به ائمه اطهار محبت و ارادت یافته باشد، به همان اندازه نیز به درگاه الهی تقرب می یابد و قطعا این موضوع تاثیرات عمیقی در حیات مادی و نیز حیات اخروی انسان دارد.
حسینی به تبیین شرایط کنونی جامعه از منظر اجتماعی و اعتقادی پرداخت و گفت:متاسفانه آنچه امروز در بخشی از نسل جوان جامعه رخ داده ناشی از عدم اطلاع دقیق آنها نسبت به اهداف، ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام بزرگوار است.
وی افزود: کوتاهی در تشریح شعارهای مترقی انقلاب، و کوتاهی در انتقال معنویت نسل گذشته به نسل جوان امروز نیز یکی از آسیب هایی محسوب می شود که امروز گریبان جامعه را گرفته است؛ بسیاری از افراد نمی دانند نسل جوان پس ازانقلاب همانند شهید فهمیده ها یا شهدای دیگری همانند حججی که در این انقلاب تربیت شده و رشد یافتند، چگونه به این جایگاه رفیع رسیدند یا با چه انگیزه هایی این مسیر را پیمودند.
رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: به غیر از کوتاهی در خصوص انتقال پیام های انقلاب یا رویکرد نسل شهدای پس ازانقلاب، عدم توجه و دقت برخی خانواده ها نسبت به موضوع ارتباط روحانی با اهل بیت(ع) نیز تاثیرات منفی در جامعه داشته است.
حسینی اشاره کرد: اگر خانواده هایی که توجه زیادی به امور مادی و رفاهیات فرزندانشان دارند ، به همان میزان به ارتقای معنوی فرزندان خود اهمیت می دادند، قصه پر غصه امروز را نداشتیم.
**تاثیر فضای مجازی و ماهواره ها بر ذهن جوانان
وی با بیان اینکه به غیر از کارشناسان، خانواده ها نیز در موضوعات تربیتی و دینی کم کاری کرده اند گفت: در دهه های گذشته خانواده ها در کنار هم سکنی داشتند و حتی شبهای زمستان یا سایر ایام که دور هم جمع می شدند به قرائت قرآن یا اشعار حافظ و قصه گویی می پرداختند و این موجب می شد تا نوجوانان و جوانان در مکتب خانواده تربیت شوند که متاسفانه این رویکرد درحال حاضر تغییر کرده و فضای مجازی و ماهواره ها جای محیط تربیتی خانواده را پر کرده است.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تربیت جوانان و نوجوانان ما بجای مدرسه و دانشگاه دراختیار فضای مجازی است که متاسفانه دشمن نیز در این فضا ورود جدی یافته و دستاورد آن نیز کلیپ های منتشر شده، روایت سازی ها علیه روحانیت، توهین به دین و مقدسات و پدید آوردن شرایط تلخ امروز است.
حسینی با بیان اینکه دشمن دینداری نسل جوان را هدف قرار داده است گفت: اندیشمندان غربی سالهای قبل توصیه کردند که اقدامات سخت علیه جمهوری اسلامی کاربرد ندارد و تنها راه آسیب رساندن، اقدامات نرم می باشد و همین رویکرد را دنبال کردند و نتیجه آن امروز پدیدار گشته است.
وی با اشاره به توجیه برخی خانواده های تقریبا مذهبی مبنی بر استفاده از ماهواره به بهانه بهره مندی از شبکه های مذهبی گفت: خانواده ها نمی دانند که درنبود آنها جوانان ازشبکه های دشمن که جنگ نرم را دنبال کرده ، بهره می گیرند و آنها نیز افکار جوانان را تسخیر می کنند که نمونه برآیند رویکرد دشمن نیز به بی دینی و بی اعتقادی جوانان ختم می شود.
حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه بخشی از نسلی که وقتش را در ماهواره یا فضای مجازی می گذراند اعتقادی به معنویت یا دین داری ندارد و حتی می توان نمود آن را دررفتار برخی جوانان مشاهده کرد.
وی تاکید کرد: در یک دوران رهبر معظم انقلاب به تهاجم فرهنگی و سپس به شبیخون فرهنگی اشاره فرمودند اما خانواده ها یا دست اندرکاران و کارشناسان توجهی نکردند که متاسفانه به شرایطی رسیده ایم که 245 تلویزیون ماهواره ای علیه جمهوری اسلامی فعالیت می کنند.
حسینی افزود: متاسفانه غفلت نسبت به نماز و احکام دینی در مدارس و دانشگاهها و فاصله از شرعیات و بی تفاوتی نسبت به مکتب اهل بیت نیز عامل دیگری برای فاصله گرفتن جوانان از دینمداری بوده است که باید توجه ویژه ای صورت گیرد.
وی با بیان اینکه دشمن اعتقادات ما که پایه اصلی انقلاب اسلامی علیه طاغوت بوده را هدف قرار داده گفت: دشمن به دنبال ترویج بی دینی برای تزلزل در کشور می گردد اما ازطرفی خودشان به این نتیجه رسیده اند که باید معنویت و توجه به ارزش ها و خانواده را رشد دهند و این موضوع را دنبال می کنند.
حسینی در پایان این بخش از سخنان خود بر تربیت دینی و عملی آن و همچنین نقش خانواده ها، رسانه ها وکارشناسان در این راستا تاکید کرد و آن را راهکار برون رفت از مشکلات اجتماعی و اعتقادی دانست.

** کارشناسان مالی باید قدر صفت امین و امانت داری را بدانند
رییس سازمان حج وزیارت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع امور مالی در سازمان حج و زیارت اشاره کرد و خطاب به دست اندرکاران این حوزه اظهار داشت: شما امنای سازمان هستید یعنی کسانی که دخل و خرج سازمان و ورودی و خروجی های مالی را برعهده دارد.
وی افزود: سازمان شما را عناصری پاک دست می داند و این جایگاه به هر فردی داده نمی شود چرا که دراین حوزه از افراد توانمند و امین استفاده می کنند. بنابراین این صفت امین بودن را که یکی صفات بارز و شاخص حضرت رسول مکرم اسلام(ص) است ، مورد توجه قرار دهید.
وی با بیان اینکه کارشناسان مالی باید قدر صفت امانت دار بودن را بدانند گفت: یک وظیفه مهم شما امین بودن و وظایف دیگر نیز شامل نظارت و کنترل دقیق می باشد.
رییس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: نظارت به معنای این است که هم به درستی و بجا هزینه شود و هم اولویت بندی داشته باشد و صرفه جویی صورت پذیرد یعنی در جای خود مصرف انجام شود.
حسینی تاکید کرد: می بایست هزینه های اضافی در مجموعه ها کاسته شود و جلوی اصراف را بگیرید ؛ باید در جای خودش هزینه کنید و در این زمینه عدل را توجه کنید.
وی بر رعایت انضباط مالی تاکید کرد و افزود: این موضوع موجب انضباط تشکیلاتی برای کل سازمان می شود ؛ انضباط مالی در خانواده ها نیز ثمرات خوبی دارد و موجب نظم تربیتی می شود بنابراین این موضوع یکی از مهمترین جزییات هر بخش محسوب می شود.
رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه دست اندرکاران مالی سازمان وظایف سنگینی به عهده دارند گفت: در شرایط پیش رو در صورت راه اندازی عمره که درخواست آن را نیز مطرح کرده ایم فعالیت شما بیشتر خواهد شد که باید در ابعاد ذکر شده درزمینه های مالی دقت داشته باشید.
وی با بیان اینکه کارهای مربوط به حج و موضوعات نظارت مالی عتبات با شما می باشد اظهار کرد: گاهی مدیر مجموعه ای سخت گیری می کند و گاهی بی نظمی مالی انجام می دهد و بی مبالات است که این هر دو غلط می باشد چراکه حد تعادل باید در این زمینه صورت پذیرد.
رییس سازمان حج وزیارت به دست اندرکاران تاکید کرد: در بحث های نظارت و انضباط مالی با کسی تعارف نداشته باشید چرا که نه تنها درمنظر دستگاه‌های نظارتی بلکه باید در آخرت و محضر خداوند نیز حسابرسی خواهید شد.
وی در پایان ازهمه دست اندرکاران مالی که دراین راستا تلاش می کنند قدردانی کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.