پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه شورای مدیران سازمان حج وزیارت به ریاست دکتر حسینی برگزار شد؛

مشارکت کارگزاران با تجربه از همه استانها در شورایی مشورتی/ آخرین جزییات برنامه ریزی ها در حوزه حج ۱۴۰۲ و عتبات

مشارکت کارگزاران با تجربه از همه استانها در شورایی مشورتی/ آخرین جزییات برنامه ریزی ها در حوزه حج ۱۴۰۲ و عتبات
جلسه شورای مدیران سازمان حج وزیارت به ریاست دکتر سید صادق حسینی رییس سازمان حج وزیارت و معاونان و مدیران کل این سازمان برگزار شد و موضوعات مرتبط با حج ۱۴۰۲ و عتبات عالیات مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی در ابتدای این جلسه که امروز یکشنبه برگزار شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) به تبیین اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و عتبات پرداخت و گفت: همیشه بر خرد جمعی و مشورت تاکید کرده ایم چرا که این اقدام تاثیرات بسزایی در رفع مسایل و نقایص به دنبال دارد.
وی با اشاره به سفر استانی و گفتگو با مجریان و کارگزاران افزود: قرار بر این شد تا از هر استان یک نفر از کارگزاران با تجربه معرفی شود تا این افراد صاحب نظر و ایده در شورای مشورتی جای بگیرند و از نظرات آنها برای بهبود کیفیت خدمت رسانی استفاده شود؛ در این راستا نخستین نشست شورای مشورتی هفته آینده برگزار می شود.
رییس سازمان حج و زیارت در ادامه به استماع گزارش دکتر اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت و حمید رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع و سایر مدیران پرداخت.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در این جلسه تصریح کرد: امور مقدماتی حج 1402 آغاز شده و سیاست های کلی اعلام و ابلاغ شده که در حوزه مسکن نیز این مهم از سوی رییس سازمان حج و زیارت ابلاغ شده است.
به گفته رضایی، برای نخستین بار فراخوان هتلداران صورت گرفته و به غیر از هتلدارانی که در گذشته همکاری داشته اند برخی هتل های جدید نیز به لیست برنامه ریزی اسکان زایران اضافه شده است.
وی افزود: سهمیه اولیه استانها در حج تمتع آتی مشخص شده و به بخش های مختلف برای پیش بینی های لازم ، اعلام شده تا برنامه ریزی های مدنظر را انجام دهند.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ثبت نام از مشمولان متقاضی حج 1402 از 30 دی ماه انجام می گیرد، تاکید کرد: امیدواریم همه بخش ها که کارهای مقدماتی خود را نیز آغاز کرده اند تا زمان شروع ثبت نام، برنامه ریزی های خود را نهایی کنند.
رییس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای حج تمتع آتی تاکید کرد و گفت: درخواست برگزاری شورای عالی حج را مطرح کرده و منتظر دستور مسئولان هستیم.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رحمانی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت نیز به ارایه گزارشی از سفر اخیرش به عراق پرداخت و اقدامات صورت گرفته برای خدمت رسانی هر چه بهتر به زوار را تبیین کرد.
وی به برخی نوسانات ارزی و تاثیر آن در نرخ تمام شده سفر عتبات اشاره کرد و افزود: در صورت اهتمام به این موضوع توان اعزام بیش از یک میلیون نفر زایر در طول یکسال را داریم.
رییس سازمان حج و زیارت نیز در ادامه تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و همچنین در صورت تشکیل شورای عالی حج و مطرح شدن این موضوعات، مصوبات لازم برای حل این مسایل انجام بگیرد و به دنبال آن اهداف مدنظر تحقق یابد.
در ادامه این جلسه حمید رهبری فر معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان به ارایه گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزشی، کارگزاران، فناوری، رفاهی و پشتیبانی پرداخت.
در پایان این جلسه از خدمات آقای نوری مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت تقدیر و از ایشان تکریم شد و آقای ممبینی به عنوان سرپرست دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی و نظارت سازمان حج و زیارت معرفی گردید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.