پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تاکید بر صیانت از حقوق زایران عتبات عالیات / رشد اعزام زایران عتبات عالیات در طرح نوین عتبات

تاکید بر صیانت از حقوق زایران عتبات عالیات / رشد اعزام زایران عتبات عالیات در طرح نوین عتبات
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت بر صیانت از حقوق زایران و توجه به عزت، کرامت و امنیت آنها تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ نخستین جلسه توجیهی اعضای ستادهای نجف و کربلا باحضور معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت و اعضا برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به طرح نوین عتبات گفت: اعزام اعضای با تجربه و کاردان که بتوانند شرایط حضور زوار را در عراق مدیریت کنند ، حائز اهمیت است.
وی افزود: نحوه برخورد با زایر، تسهیل گری در امور زوار به صورت 24 ساعته، سعه صدر و خوشرویی، تعاملات با مدیر کاروان، رفع مشکلات و دغدغه های زوار و هماهنگی برای خدمت رسانی هرچه بهتر از جمله وظایف مهم نیروها می باشد.
معاون عتبات سازمان حج و زیارت بر صیانت حقوق زایران تاکید کرد و گفت: شاید زایر برای یکباربه عتبات عالیات مشرف شود بنابراین باید سعی شود تا بهترین و مناسب ترین خدمات به زوار محترم ارایه شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه طرح نوین عتبات انحصار را به رقابت میان شرکت های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تبدیل کرده است گفت: در حال حاضر نیز حدود 30 تا 40 شرکت مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها اقدامات مطلوبی را انجام می دهند و مورد تقدیر قرار می گیرند و با تعدادی از شرکت ها که به وعده ها به طور کامل عمل نکرده اند نیزبرخورد شده است و رفع اشکالات نیز بطور جدی صورت می گیرد.
وی افزود: خوشبختانه استانها و شرکتهایی که به اعزام زایران می پردازند خوش درخشیده اند و در پی بهبود خدمت رسانی به زوار محترم هستیم تا رضایتمندی این عزیزان نیز بیشتر شود.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در طرح نوین عتبات که به عنوان یک جراحی بزرگ محسوب می شود ، تحقق زیارت آسان و ارزان را دنبال می کنیم گفت: اعزام زایران بعد از طرح نوین عتبات نسبت به آخرین دوره ای که از سوی یک شرکت شمسا در سال ۹۷ صورت گرفته بود حدود ۳۷ درصد رشد داشته است که باید بر جذب حداکثری اهتمام ویژه ای داشته باشیم و رضایتمندی زایران را مدنظر قرار دهیم .
وی با بیان اینکه زایران از طرح نوین عتبات رضایت نسبی داشته اند گفت: صیانت از حقوق زایران و همچنین عزت، کرامت و امنیت این عزیزان باید سرلوحه اقدامات باشد .
معاون امور عتبات عالیات با اشاره به صرفه جویی در برخی هزینه های زایران گفت: کاهش هزینه درمانی از ۱۳۷هزار و ۵۰۰ تومان به ۲۵هزار تومان و ارایه بیمه تکمیلی درمان برای این عزیزان یکی از اقدامات اثربخش در راستای بهبود کیفیت خدمات رسانی بوده است.
وی، پیگیری مطالبات زایران تا حصول نتیجه را ضروری دانست و گفت: به تمامی خدمات نظارت دقیق داشته باشید تا خدایی ناکرده به اعتماد زایران خدشه ای وارد نشود .
حمید رضا محمدی مدیرکل اعزام و پذیرش زایران عتبات نیز د راین جلسه اظهار کرد: اعضایی که اعزام می شوند باید با پیش آمادگی کامل نسبت به اقدامات ، خدمت رسانی کنند.
وی افزود : باید ایرادات و اشکالات رفع شود و خدمت رسانی مطلوب سرلوحه اقدامات قرار گیرد .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.