پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آخرین خبرها از سفرهای عتبات و حج ۱۴۰۲

آخرین خبرها از سفرهای عتبات و حج ۱۴۰۲
رییس سازمان حج وزیارت به آخرین برنامه ریزی ها در حوزه سفرهای عتبات و حج ۱۴۰۲ پرداخت.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ دکتر سید صادق حسینی در گفتگوی خود با خبرنگار صدا و سیما در حرم مطهر امام راحل ره در خصوص آخرین وضعیت سفرهای عتبات عالیات ‌و برنامه ریزی ها برای حج تمتع گفت:
در خصوص سفر های عتبات اقدامات مناسبی شده و با توجه به نزدیک شدن به پیک سفرها که ایام ماه مبارک شعبان و همچنین عید نوروز می باشد، برنامه‌ریزی های خوبی در راستای خدمات مطلوب و رضایتمندی حداکثری زائران گرامی صورت گرفته است .
وی افزود: ما تلاش کردیم تا دولت محترم یک خط اعتباری مشخص با قیمت ارزی ثابت برای هر فصل را در نظر بگیرد تا بر اثر نوسانات افزایشی ارز دچار مشکلات در تعیین قیمتها نشویم.
رییس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه رایزنی ها و جلسات این موضوع مهم تشکیل شده است گفت: جلسات مهمی در خصوص تامین خط اعتباری برای هر فصل برگزار شده و اقدامات اجرایی آن در مراحل آخر می‌باشد که امیدواریم با عنایت دولت محترم این مهم تصویب نهایی شود تا در این صورت قیمت سفرهای عتبات به قیمت پیش از نوسانات ارزی بازگردد و شاهد کاهش ۲۰درصدی قیمت ها باشیم.
حسینی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در سازمان حج وزیارت گفت : بخش دیگری از مشکلات مربوط به افزایش قیمت عتبات به دلیل افزایش قیمت پروازها می باشد که در این باره نیز انتظار داریم تا سازمان محترم هواپیمایی قیمتها را مدیریت نماید.
وی با بیان اینکه تحقق سفر ارزان و آسان را از ابتدا مدنظر قرار داده ایم گفت: با توجه به پیگیری های ذکر شده در خصوص تثبیت قیمت ارز عتبات، قیمت سفرهای زمینی و هوایی کاهش می یابد.
رییس سازمان حج وزیارت در خصوص سفرهای حج تمتع و اعلام زمان نام نویسی در کاروان ها گفت : ما ۵ گروه قیمتی برای امسال خواهیم داشت که کارشناسان در حال آنالیز قیمت ها هستند، و این مهم نیز با جدیت تمام در حال انجام است و اطلاعیه مربوط به ثبت نام زایرین گرامی نیز تا آخر بهمن ماه منتشر می شود.‌

حسینی درباره اظهار نظر رییس سازمان هواپیمایی نسبت به عدم اجاره هواپیماهای پهن پیکر برای کشورمان گفت: در اینصورت طول مدت زمان سفر حجاج ۱۴۰۲ نیز کاهش نمی‌یابد و مجبور هستیم از ظرفیت توان داخلی برای تامین پروازها بهره بگیریم.
وی در ادامه تاکید کرد : طی روزهای آتی جزییات نام نویسی در ۵ گروه قیمتی و تاریخ مراجعه مشتاقان سرزمین وحی به دفاتر حج و زیارت سراسر کشور اعلام می شود.
حسینی تصریح کرد : پس از نام نویسی روند اعزام ها نیز از نیمه اول خرداد ماه سال آینده انجام می گیرد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.