پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ثبت نام متقاضیان حج تمتع 1402 از 10 اسفند ماه 1401

ثبت نام متقاضیان حج تمتع 1402 از 10 اسفند ماه 1401
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خبرداد که ثبت نام متقاضیان حج تمتع 1402 از 10 اسفند ماه انجام می پذیرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دکتر اکبر رضایی با بیان اینکه براساس تفاهمنامه حج 1402 ، 87 هزار و 550 نفر از حجاج کشورمان به سرزمین وحی مشرف می شوند گفت: اقدامات لازم اعم از برنامه ریزی های اجرایی در حاتل انجام است تا همانند همیشه حجی توام با عزت، کرامت، امنیت و سلامت داشته باشیم.
وی با اعلام اینکه ثبت نام از متقاضیان از تاریخ دهم اسفند ماه 1401 انجام می گیرد اظهار داشت: نام نویسی براساس اولویت تدوین شده صورت می گیرد و تمامی متقاضیان باید آمادگی لازم را داشته باشند.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: اولویت اول جامعه هدف (مشمولین تشرف) افرادی هستند که در کاروانهای حج سال 1399 نام‌نویسی کرده و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، لیکن به دلیل لغو حج در آن سال موفق به تشرف نشدند و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند. درصورت عدم مراجعه این افراد، برای تکمیل ظرفیت‌ خالی کاروان ها، اولویت‌های بعدی فراخوان خواهند شد.
رضایی افزود: اولویت دوم تمامی دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 29 اسفند ماه 85 می باشند، که لازم است این افراد قبل از نام‌نویسی، با مراجعه به سامانه Reserve.haj.ir، نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.
وی ادامه داد: اولویت سوم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ31 فروردین ماه 1386 می باشد.
رضایی با بیان اینکه نام نویسی از این اولویت‌ها صرفاً بمنظور تکمیل ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی خواهد بود، گفت: لازم است این افراد نسبت به تکمیل اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.
وی در خصوص اولویت های چهارم و پنجم توضیح داد: اولویت چهارم دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ 31 اردیبهشت 1386 هستند و اولویت پنجم کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع ازتاریخ 1 خرداد ماه 1386 به بعد و بصورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروانها در سطح هر استان هستند.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت تاکید کرد: متقاضیان اعزام سفر حج تمتع سال 1402می‌بایست دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار 1 دی ماه 1402 باشند.
«گفتنی است دست اندرکاران اجرایی حج تمتع 1402 در سازمان حج و زیارت از ماهها قبل کار برنامه ریزی برای حج را شروع کرده و بعضی از امور را به صورت وبیناری پیگیری نمودند.
در حال حاضر نیز گروه نخست اعزامی برای برنامه ریزی های حج تمتع آتی شامل اعضای دفتر نمایندگی ، اعضای گروه اجرایی و کارشناسی مسکن،گروه تخصصی بررسی هتل های خود پخت و آشپزخانه های مرکزی ،نمایندگان مرکز پزشکی و دست اندرکاران حوزه سامانه مسار الکترونیکی به عربستان سفر کرده اند.»



برچسب ها : حج تمتع 1402
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.