پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

تحقق زیارت آسان و ارزان مهمترین اولویت ما می باشد / ضرورت توجه به عزت، کرامت ،امنیت و سلامت زوار

تحقق زیارت آسان و ارزان مهمترین اولویت ما می باشد / ضرورت توجه به عزت، کرامت ،امنیت و سلامت زوار
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با تاکید بر اینکه اهتمام به عزت،کرامت، امنیت و سلامت زوار مهمترین دغدغه ما محسوب می شود گفت: بدنبال تحقق زیارت آسان و ارزان هستیم و در این راستا برنامه ریزی های مطلوبی کرده ایم.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به سفر اخیرش به عتبات عالیات گفت: این سفر نیز به منظور بررسی روند اجرایی طرح نوین عتبات ‌و رفع مسایلی که می تواند در خدمت رسانی هرچه بهتر به زایران خلل وارد کند، صورت گرفت .
وی با بیان اینکه طرح نوین عتبات انحصار را به رقابت میان شرکت های تحت نظارت سازمان حج و زیارت تبدیل کرده است گفت: در حال حاضر نیز بیش از 30 شرکت مشغول به فعالیت هستند که برخی از آنها اقدامات مطلوبی را انجام می دهند و مورد تقدیر قرار می گیرند و با تعدادی از شرکت ها که به وعده ها به طور کامل عمل نکرده اند نیز تذکر جدی و برخورد صورت می گیرد و رفع اشکالات نیز بطور جدی صورت می پذیرد.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت تصریح کرد: خوشبختانه استانها و شرکتهایی که به اعزام زایران می پردازند خوش درخشیده اند و در پی بهبود خدمت رسانی به زوار محترم هستیم تا رضایتمندی این عزیزان نیز بیشتر شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه طرح نوین عتبات یک اقدام بزرگ محسوب می شود گفت: قطعا باید نقاط ضعف رفع و نقاط قوت توجه شود تا خدمت رسانی هرچه بهتر که مهمترین اولویت ما به حساب می‌آید مقبول واقع شود.
وی تاکید کرد: اعزام زایران بعد از طرح نوین عتبات نسبت به آخرین دوره ای که از سوی یک شرکت در سال ۹۷ صورت گرفته بود حدود ۳۷ درصد رشد داشته که باید بر جذب حداکثری اهتمام ویژه ای داشته باشیم و رضایتمندی زایران را مدنظر قرار دهیم .
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با اشاره به نیل به زیارت آسان و ارزان گفت: راه اندازی بسته های متعدد سفر ، راه اندازی سفرهای ارزان قیمت و رایزنی برای کاهش هزینه ها از جمله برنامه های بوده که به همین منظور دنبال کرده ایم.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی با بیان اینکه با تلاش دست اندرکاران حج وزیارت هزینه های خدمات اجرایی در کشور میزبان، تغییری نداشته است گفت: هزینه های خدمات اجرایی همانند اسکان،تغذیه، تدارکات و .....به صورت ارزی برآورد می‌شود که افزایش قیمت در این راستا نداشته ایم و طبق قراردادهای تعیین شده محاسبه گشته است.
وی افزود: برخی ها موضوع گران شدن سفرهای عتبات عالیات را مطرح می کنند در صورتی که این گران شدن بدلیل تغییرات نرخ ارز با ریال در کشور می باشد بنابراین سفرهای عتبات گران نشده بلکه این نوسانات، بالاجبار موجب افزایش برخی هزینه های جاری سفر می شود .
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با دولت محترم مبنی بر دریافت خط اعتباری مشخص برای هر فصل به منظور تغییر نیافتن هزینه های سفر عتبات عالیات گفت: با پیگیری های ریاست محترم سازمان حج و زیارت و عنایت مسئولان کشور این روند به خوبی در حال پیگیری است و در صورت حصول نتیجه موجب کاهش هزینه های سفر به عتبات عالیات می شود .
وی افزود: در صورت گرفتن یک خط اعتباری مشخص برای هر فصل، نه تنها برنامه ریزی مدونی از سوی شرکت های مجری صورت می گیرد بلکه زایران نیز دغدغه های تغییرات قیمت را نخواهند داشت و نوسانات ارزی کمترین تاثیر را در قیمت ها می گذارد ؛ امیدواریم که این مهم هر چه زودتر به سرانجام برسد.
معاون امور عتبات عالیات سازمان حج وزیارت با اشاره به اعزام های عتبات نوروزی گفت: برنامه ریزی خوبی برای سفرهای نوروزی صورت گرفته که بزودی جزییات آن و زمان اعزام اعلام می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه زایران از طرح نوین عتبات رضایت نسبی داشته اند گفت: صیانت از حقوق زایران و همچنین عزت، کرامت و امنیت این عزیزان باید سرلوحه اقدامات باشد .
معاون امور عتبات عالیات در خصوص سفرهای سوریه نیز گفت : متاسفانه شرکت های هواپیمایی از همکاری در نقل و انتقال زایران سر باز می زنند که امیدواریم با عنایت مسئولان محترم سازمان هواپیمایی و تاکیدات متولیان ذیربط شاهد از سرگیری اعزام ها از ایستگاههای پروازی مختلف باشیم چراکه شرایط و زیرساخت های لازم برای پذیرش زوار‌ در سوریه مهیا است و اقدامات و رایزنی نیز صورت گرفته و متقاضیان زیادی نیز در انتظار این سفر معنوی می باشند.

.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.