پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : بدنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری درحوزه حج هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی : بدنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری درحوزه حج هستیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه حج هستیم، گفت: جلسه شورای عالی حج قبل از پایان سال برگزار و در حوزه حج و زیارت گشایش اتفاق خواهد افتاد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ دکتر محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم، کاهش مدت زمان سفر حج را از مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه حج عنوان و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جدید و برنامه ریزی های خاص این مهم تحقق یابد.

وی اظهار کرد: با آقای بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی درباره حل مشکل پروازهای حج قراری گذاشتم و در اولین جلسه سعی می‌کنیم این مشکل را حل کنیم. همه ما باید تلاش کنیم موارد و مطالبات مقام معظم رهبری اتفاق افتد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امیدوارم رئیس جدید سازمان حج و زیارت بتواند خدمات بیشتری به حجاج کشورمان ارائه دهد، اظهار داشت: شورای عالی حج یک ظرفیت مهم برای ساماندهی حج است. رئیس جمهور دستورتشکیل شورای عالی حج را داد‌ه‌اند که ان شاءالله تا پایان سال برگزار می‌شود و مصوبات خوبی ارائه شده که در این جلسه مطرح می‌شود و در حوزه حج و زیارت گشایش اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز، گفت: دو مصوبه خوب از دولت گرفتیم که یک مورد برای حج بود. برای عتبات هم رئیس جمهور تأکید دارند قیمت را به ثبات برسانیم که مصوبه آن هم تصویب شد.
اسماعیلی با تأکید بر اهمیت زیارت اربعین، گفت: اربعین امسال یکی از افتخارات دولت بود که نزدیک به چهار میلیون زائر به عتبات رفتند. راهبری موضوع عتبات هم باید در شورایی مثل شورای عالی حج انجام شود وغلبه اقدامات با کار فرهنگی و زیارتی باشد و شکل و مدیریت کار باید در چنین نهاد بالادستی صورت گیرد. رئیس جمهور به من و وزیر کشور دستور دادند در خصوص اربعین آسیب‌شناسی شود. اربعین دولتی نیست و دولت فقط تسهیل کننده و از بین برنده موانع است.
وی افزود در آیین باشکوه اربعین خود مردم عهده دار امور هستند و دولت سیاستگذاری ها را به انجام می رساند.
وی با بیان اینکه یکی از دستور جلسات شورای عالی حج موضوع اربعین خواهد بود، گفت: از مسئولان سازمان حج و زیارت می‌خواهم استفاده ویژه و رابطه تنگاتنگ با بعثه و نمایندگی ولی فقیه داشته باشند. همچنین به دلیل تعاملات سیاسی مشکلاتی داریم که نباید اجازه دهیم این مشکلات بر آسودگی حجاج تأثیر بگذارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رئیس جدید سازمان حج و زیارت خواست شورای هم‌اندیشی و بازاندیشی در خصوص ساختارهای حج و زیارت تشکیل دهد و با تدوین دستورالعملی از افراد داوطلب و باسابقه استفاده کند. مصوبه دولت این بود که کارگزاران علاوه بر اینکه زائر می‌برند، زائر هم بیاورند، که انتظار دارم آقای حسینی این مصوبه را اجرا کند.
وی ضمن تشکر از تلاش‌های کارگزاران حج، گفت: آقای سیدصادق حسینی هر چه مقدور بود تلاش و کار کرد که از ایشان تشکر می‌کنیم. ویژگی ممتاز آقای سیدعباس حسینی این است که حج و زیارتی است و ۲۵ سال است در این سازمان خدمت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری و هماهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز تشکر کرد و گفت: امیدوارم آقای حسینی بتواند دغدغه‌ها را برطرف کند. مقام معظم رهبری مطالباتی داشتند مثل کاهش زمان حضور زائران درعربستان که با وزیر راه و شهرسازی قرار گذاشته‌ام و تلاش می‌کنیم این مشکل حل شود.
وی با بیان اینکه نیازمند بازسازی در امر عتبات هستیم، اضافه کرد: از نمایندگان مجلس شواری اسلامی می خواهم همانند گذشته یاری رسان ما باشند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.