پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با حضور نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت و رییس سازمان حج و زیارت؛

آغاز فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج تمتع 1402/تمهیدات سازمان حج و زیارت برای تسهیل در نام نویسی و مدیریت پهنای باند

آغاز فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج تمتع 1402/تمهیدات سازمان حج و زیارت برای تسهیل در نام نویسی و مدیریت پهنای باند
فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج تمتع 1402 از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه در تعدادی از استانهای کشور آغاز شد؛ فرآیند نام نویسی در سایر استانها نیز از ساعت 15 آغاز می شود که این زمانبندی بدلیل کاهش بار ترافیک مراجعه کنندگان، مدیریت پهنای باند و تسهیل در امور نام نویسی بوده است.

فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج تمتع 1402 از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه در تعدادی از استانهای کشور آغاز شد؛ فرآیند نام نویسی در سایر استانها نیز از ساعت 15 آغاز می شود که این زمانبندی بدلیل کاهش بار ترافیک مراجعه کنندگان، مدیریت پهنای باند و تسهیل در امور نام نویسی بوده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج تمتع 1402 از ساعت 10 صبح امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه به صورت رسمی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت، معاونان سازمان حج و زیارت و تنی چند از مدیران ودست اندرکاران عملیات اجرایی آغاز شد.

در بخش نخست نام نویسی که از ساعت 10 صبح آغاز شده متقاضیان دراستانهای آذربایجان غربی، گیلان، بوشهر، چهارمحال بختیاری ، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، کاشان، کردستان، کرمانشاه، گلستان،سیستان و هرمزگان می توانند مراجعه و عملیات رزرواسیون و نام نویسی را انجام دهند؛ متقاضیان سایر استانهای باقیمانده نیز می توانند از ساعت 15 به سامانه نام نویسی مراجعه داشته باشند و فرآیند ثبت نام در کاروانها را انجام دهند. این اقدام در ثبت نام بدلیل کاهش بار ترافیکی، مدیریت پهنای باند و روان شدن فرآیند نام نویسی در سامانه صورت گرفته است که در نهایت به تسهیل عملیات ثبت نام منتج خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در نشست آغاز فرآیند نام نویسی در کاروان های حج تمتع 1402 ضمن استماع گزارش آقای اکبر رضایی معاون حج و عمره سازمان در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه اسکان، نقل و .... گفت: از آقای حسینی و تمامی دست اندرکاران که به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای برگزاری هرچه بهتر روند ثبت نام و عملیات اجرایی حج هستند تشکر می کنیم.
آقای حسینی رییس سازمان حج و زیارت نیز در این نشست گزارشی در خصوص اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر عملیات نام نویسی حج تمتع 1402 ارایه کرد.
آقای رهبری فر معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت نیز به اقدامات انجام شده برای حجاج حج تمتع اشاره کرد و توضیجاتی را مطرح نمود.
*فرآیند نام نویسی در کاروانهای حج و زیارت حج تمتع 1402 براساس اولویت ها بدین شرح است:
*اولویت اول: افرادی که در کاروانهای حج سال 1399 نام‌نویسی نموده و وجوه مربوط را واریز و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند می توانند از ساعت 10 صبح 10 اسفند ماه 1401 برای نام نویسی اقدام نمایند. بدیهی است درصورت عدم مراجعه این افراد، ظرفیت خالی باقیمانده از اولویت های بعدی تکمیل خواهد شد.
*اولویت دوم: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا 29 اسفند ماه 1385 می توانند از ساعت 10 صبح 12 اسفند ماه 1401 برای نام نویسی اقدام نمایند. البته این افراد لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه https://Reserve.haj.ir مراجعه و نسبت به بروزرسانی اطلاعات خویش و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.
*اولویت سوم: کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا 31 فروردین ماه 1386 می توانند از ساعت 10 صبح 14 اسفند ماه 1401
اقدام نمایند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه https://Reserve.haj.ir نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند
*اولویت چهارم:کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا 31 اردیبهشت 1386 می باشد که می توانند از ساعت 10 صبح روز 16 اسفند ماه اقدام نمایند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه https://Reserve.haj.ir نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند
*اولویت پنجم:کلیه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از 1 خرداد ماه 1386 به بعد بصورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت کاروانها در سطح هر استان(به تناسب ظرفیت خالی) می باشد که می توانند از 18 اسفند ماه 1401 اقدام نمایند؛ البته نام نویسی از این افراد بصورت فراخوان عمومی نبوده و صرفاً درصورت وجود ظرفیت خالی در کاروانهای اعلامی، امکان نام نویسی دارند. این افراد نیز لازم است قبل از نام‌نویسی با مراجعه به سامانه https://Reserve.haj.ir نسبت به بروزرسانی اطلاعات و اخذ کدرهگیری اقدام نمایند.
گفتنی است طی ساعت اولیه ثبت نام هزار و 24 نفر در سامانه نام نویسی کرده اند.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.