پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همزمان با روز درختکاری؛

کاشت دو اصله نهال توسط نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت+تصاویر

کاشت دو اصله نهال توسط نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت+تصاویر
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و رییس سازمان حج وزیارت و جمعی از دست اندرکاران و مدیران حج وزیارت دو اصله نهال میوه را در محوطه سازمان حج وزیارت غرس کردند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت و سرپرست حجاج ایرانی ، آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج وزیارت و جمعی از مدیران حج وزیارت و بعثه مقام معظم رهبری روز دوشنبه پانزدهم اسفند ماه همزمان با هفته درختکاری و به یاد ۳۰۰ نفر از خادمان ضیوف الرحمان و کارگزاران زایران که طی دو سال اخیر به دیار باقی شتافتند، دو اصله نهال میوه را در محوطه سازمان حج وزیارت غرس کردند.
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب درسخنانی اهمیت توسعه و نگهداری از فضای سبز را یادآور شد و گفت: هر ساله در این ایام این کار مهم و ثواب انجام می شود و ما امسال این اقدام را به یاد بیش از سیصد نفر از عزیزان و خادمانی که طی سه سال اخیر به دیار باقی شتافتند، انجام می دهیم.
وی درادامه به تاثیر و نقش درختکاری و حفظ محیط زیست دربهبود کیفیت هوا اشاره کرد وبرلزوم توجه به کاشت و مواظبت از درختان در نقاط مختلف کشور بویژه مناطقی که فضای سبز کمتری دارند، تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین به فضای سبز و درختان موجود در محوطه سازمان حج و زیارت و مراقبت و نگهداری مطلوب از این فضا اشاره کرد و با بیان روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هر درختی که غرس می شود یک صدقه جاریه است و همانند دیگر صدقات جاریه مانند حفر قنوات، مردم و جامعه از آن بهره مند می شوند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: انسان همانطور که برای ادامه حیات به آب نیاز دارد به هوا نیز نیازمند است و درختان در طول شبانه روز تصفیه هوا را انجام می دهند و ما هم با مراقبت و کاشت درخت می توانیم در بهبود این روند نقش و تاثیر داشته باشیم.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.