پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار نوروزی با کارکنان مطرح کرد

لزوم تحقق شعار سال در برنامه های اجرایی سازمان حج و زیارت/ تاکید بر توسعه سازمانی و تلاش برای خدمت صادقانه به زائران

لزوم تحقق شعار سال در برنامه های اجرایی سازمان حج و زیارت/ تاکید بر توسعه سازمانی و تلاش برای خدمت صادقانه به زائران
رئیس سازمان حج و زیارت بر تحقق شعار سال 1402 که از سوی رهبر معظم انقلاب با نام(مهار تورم و رشد تولید) مطرح شده در سازمان حج و زیارت تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آیین دیدار نوروزی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ورئیس سازمان حج و زیارت با همکاران شاغل در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت روز سه شنبه هشتم فروردین ماه برگزار شد.
آقای سید عباس حسینی در این مراسم ضمن عرض تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: نوروز در خانواده ایرانی با ذکر و دعا آغاز می شود و قرائت قرآن پدر و زمزمه های دعای دلنشین مادر در هنگام تحویل سال نو نشان از جایگاه دین در عید باستانی ایرانیان دارد و بیانگر این موضوع می باشد که نوروز با آموزه های اسلامی گره خورده و نمود آن را در دید و بازدید های عید یا همان صله ارحام یا هدیه دادن مشاهده می کنیم که همه این رویکردها در دین مبین اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
وی با اشاره به کتاب زاد المعاد از علامه مجلسی گفت: دراین کتاب اشاره شده که هنگام تحویل سال نو دعای «یا مقلب‌القلوب والابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال» را بخوانید . نفس این دعا که از دوره صفویه مرسوم شده در کنار قرائت قرآن و نمازخواندن همگی نشان از اسلامی شدن نوروز دارد.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به روایت هایی که در خصوص نوروز وجود دارد گفت: معروف ترین آن روایت از معلی بن خنیس می باشد از حضرت امام صادق(ع) که می فرمایند روزی خدمت حضرت رسیدم فرمود: میدانی امروز چه روزی است، عرض کردن روزی است که ایرانیان آن را بزرگ می دانند و به همدیگر هدیه می دهند. امام فرمودند: به خانه خدا سوگند که مبارکی این روز دلایلی دارد به قدمت جهان که می گویم. آنگاه امام دلایل مبنی بر میمنتی این روز می فرمایند: نوروز روزی است که خورشید برای نخستین بار طلوع کرده و باد ها به حرکت درآمدند؛ نوروز روزی است که کشتی نوح پس از نشستن از طوفان بر کوه جودی آرام گرفت؛ نوروز روزی است که ابراهیم خلیل(ع) بتهای بتکده را درهم شکست؛ نوروز روزی است که فرشته وحی بر پیامبر(ص) فرود آمد؛ نوروز روزی است که قائم ما در آن ظهور خواهد کرد.
حسینی تاکید کرد: نوروز ما ریشه در مکتب ما هم دارد و در اصل عید واقعی ما زمانی است که از نافرمانی خدا دوری کنیم و گره ای از سختی ها و اندوه دیگران برداریم.
وی افزود: خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنها و تکریم ارباب رجوع اگر با نیت خالص انجام شود دعای زایران، دعای امام زمان(ع)و ائمه اطهار علیهم السلام و نهایتاً خشنودی خداوند را در پی خواهد داشت که این باعث دگرگونی در زندگی و سرنوشت ما خواهد شد.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه با اشاره به نامگذاری سال با عنوان (مهار تورم و رشد تولید) گفت: لازم است ما نیز در سازمان حج و زیارت با تحول و نوآوری و ارائه راهکارهای جدید، تولید خدمت بهتر، مدیریت هزینه ها و مدیریت منابع انسانی، خرید خدمات و کالای مورد نیاز به قیمت مناسب و استفاده از فرصت ها در تحقق شعار سال گام برداریم.
حسینی تصریح کرد: در سال جدید از همکاران اعم از مدیران، کارکنان و کارگزاران می خواهم که با برادری ، وحدت، مهربانی و همدلی دست در دست هم برای توسعه سازمان و خدمات صادقانه به زائران تلاش کنیم.
وی اظهار کرد: از مدیران سازمان هم تقاضا دارم زمینه رشد و ارتقا کارکنان زیرمجموعه خود برای مدیریت آینده سازمان را فراهم و اهتمام لازم را دراین زمینه داشته باشند.
رئیس سازمان حج و زیارت در پایان تصریح کرد: از خداوند متعال برای برگزاری با شکوه حج آتی طلب توفیق و برای شما همکاران آرزوی صحت ، سلامت ، موفقیت ، سربلندی و شادکامی مسئلت می نمایم.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.