پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد؛

ضرورت امید آفرینی برای غلبه برنقشه های دشمنان

ضرورت امید آفرینی برای غلبه برنقشه های دشمنان
دردیدار نوروزی معاونان، مدیران و کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین نواب بر ضرورت امید آفرینی در بخش های مختلف جامعه برای غلبه بر نقشه های دشمنان خارجی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ نشست صمیمی و دیدار نوروزی حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با معاونان، مدیران و کارکنان این مجموعه، روز سه شنبه (هشتم فروردین ماه) در محل نمازخانه سازمان حج برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب در این دیدار طی سخنانی به بیان شاخصه های بیانات مقام معظم رهبری بمناسبت حلول سال جدید پرداخت و گفت: این بیانات حکیمانه نقشه یکسال آینده کشور را در بعد تحول ترسیم می کند و همه دست اندرکاران حوزه حج و زیارت باید برای تحقق آن در این حوزه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به آیه 39 سوره رعد " یَمْحُو اللهُ مَا یَشَاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِندَهُ أُمُّ الْکِتَابِ - خدا هر چه را خواهد (از احکام یا حوادث عالم) محو و هر چه را خواهد اثبات می‌کند و اصل کتاب (آفرینش) نزد اوست " افزود: پیامبراکرم(ص) می فرمایند تحول شقاوت و درماندگی جامعه به سعادت در گرو چهار امر است ؛
۱.صدقه دادن برای خدا به دستور الهی، که موجب ریشه کنی فقر و کم شدن فاصله طبقاتی می شود.
۲. نیکی کردن به پدر و مادر، که مایه دلگرمی و آرامش در خانواده و تکریم بزرگان خانواده می شود.
۳. پرداختن به کار خوب و نیک که دستاوردش ایجاد تعاطف اجتماعی و دوری افراد آسیب پذیر اجتماعی از افسردگی است.
۴. صله رحم، که ارتباط خانواده را استحکام می بخشد.
وی با بیان اینکه ترک این نکات موجب زیاد شدن آسیب های اجتماعی می شود، اظهار داشت: دربیان رسول مکرم اسلام (ص) اگر این چهار نکته رعایت شود بدبختی به سعادت منتهی شده و شقاوت از بین خواهد رفت و انسان از مرگ بد رهایی می یابد.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: پیامبر اکرم (ص) انسان را به امر به معروف، نهی از منکر، کار نیک و تقوی توصیه می کنند و می فرمایند اگر این کارها انجام نشود خداوند برکات را می گیرد و افراد سلطه طلب بر انسان حاکم می شوند.
وی افزود: اگر بدنبال تحول هستیم باید در کارهای جمعی این موارد را رعایت و در مورد کارهای فردی نیز بازنگری داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین نواب مراد از تحول در کلام مقام معظم رهبری را دگرگونی توصیف کرد و با بهره از سخنان مقام معظم رهبری گفت: دگرگونی دشوار و سخت ولی امکان پذیر است و در این مسیر انسان نیازمند اعتمادِ به نفس ملی و هوشیاری و تکیه بر نقاط قوت از جمله بنیه درون دینی است تا در مسیر پیشرفت های بزرگ گام بردارد.
وی با بیان اینکه نباید نقاط ضعف را فراموش کرد، بیماری وابستگی به نفت و دلار، کمبود مشارکت مردمی درکارها و کم تحرکی در تجارت خارجی را از جمله ضعف های اقتصاد کشورعنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب اظهار داشت: راهکار برون رفت از این وضعیت در دیدگاه مقام معظم رهبری، رشد سریع و مستمر در برنامه های اقتصادی، افزایش شرکت های دانش بنیان و تحول در قانون گذاری است.
وی با اشاره به اینکه دشمنان بدنبال از بین بردن سیاست های اقتصادی کشور هستند، افزود: مقام معظم رهبری همگان را به پرهیز از اسراف و تجمل گرایی افراطی، تعصب داشتن بر استفاده از تولیدات داخلی وداشتن روحیه اغماض توصیه و امید آفرینی را برای غلبه برنقشه های دشمنان خارجی و رفع مشکلات ضروری توصیف کردند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.