پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج 1402/اطلاعیه شماره یک

کتاب «آموزش زائران حج تمتع در حوزه اجرایی» منبعی مناسب برای دریافت اطلاعات در حوزه اجرا

کتاب «آموزش زائران حج تمتع در حوزه اجرایی» منبعی مناسب برای دریافت اطلاعات در حوزه اجرا
در اطلاعیه شماره یک سازمان حج و زیارت آمده است: کتاب «آموزش زائران حج تمتع در حوزه اجرایی» به منظور آگاهی بخشی از عملیات اجرایی حج تمتع تهیه و تدوین شده تا در کلاسهای آموزشی زائران مورد توجه قرار گیرد؛ این کتاب در اختیار مدیران کاروان ها قرار دارد و زائران شایسته است اطلاعات لازم را از آن کسب کنند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ؛ متن اطلاعیه شماره یک به شرح ذیل می باشد:
آموزش در حوزه سازمان حج و زیارت یکی از رکن های اساسی محسوب می شود که به دو صورت آموزش برای کارگزاران زیارتی و آموزش برای زائران انجام می گیرد و آموزش مخصوص زائران نیز شامل آموزش مسائل فرهنگی و دینی و همچنین مسائل اجرایی می باشد.
همه ساله در موسم پیش از حج تمتع، آموزش های اجرایی به زائران عزیز ارایه می شود تا آنها نسبت به شرایط و برنامه های این سفر معنوی آگاه باشند.
آموزش زائران مدینه قبل 10 جلسه و مدینه بعد 12 جلسه می باشد که در همین زمینه نیز سعی شده اطلاعات و آگاهی های حوزه اجرایی به صورت یک بسته آموزشی مناسب ارایه شود.
در همین راستا و به منظور وحدت رویه آموزش در حوزه اجرا، کتاب «آموزش زائران حج تمتع در حوزه اجرایی» تهیه و تدوین شده تا مدیران عزیز کاروان های حج تمتع از مطالب مندرج در آن، آموزش های لازم را به زائران ارایه دهند.
در این کتاب که ضروری است زائران عزیز به نکات مطرح شده درآن توجه کافی داشته باشند به موضوعاتی نظیر اعزام و پرواز ، پزشکی، اسکان، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، نحوه تعامل با زائر، تشریح شرایط زائران در عربستان، امنیت در سفر، آداب سفر و .... اشاره شده است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.