پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

وبینار توجیهی در خصوص مدیریت بحران حج برگزار شد/نقش مدیران کاروان در پیشگیری از بحران

وبینار توجیهی در خصوص مدیریت بحران حج برگزار شد/نقش مدیران کاروان در پیشگیری از بحران
وبینار توجیهی در زمینه مدیریت بحران حج با حضور رئیس سازمان حج و زیارت، برگزار گردید که در بخشی از آن بر نقش مدیران کاروان ها در پیشگیری ازبحران تاکید شد.
به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری؛ وبینار توجیهی مدیران کاروان های حج تمتع به منظور ایجاد آمادگی حداکثری در همه سطوح سازمانی برای پیشگیری و مقابله با بحران های احتمالی حج تمتع، روز دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت برگزار گردید.
در ابتدای این وبینار، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به سوابق تاریخی وقوع بحران در حج تمتع، به اهمیت آمادگی سازمان برای مقابله با بحران اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری با تدابیر ستاد بحران حج و زیارت و هم افزایی میان واحدهای مختلف شاهد کمترین حوادث و بحران ها در حج تمتع باشیم.
رئیس سازمان حج و زیارت مدیران کاروان ها را نیروهای خط مقدم سازمان حج و زیارت در عملیات حج خواند که با مدیریت صحیح و اصولی و ارائه گزارش های دقیق و به موقع نقش مهمی در ارزیابی ریسک و پیشگیری از بحران ایفا می کنند.
در ادامه وبینار، وحید صفاری، رئیس ستاد بحران حج و زیارت، ساختار و برنامه‌های ستاد بحران حج را برای مدیران کاروان ها به عنوان بازوی توانمند سازمان حج و زیارت در عرصه اجرایی و مدیریت بحران، تشریح نمودند.
صفاری در بخشی از سخنان خود به اهمیت و فلسفه تشکیل ستاد بحران بر اساس منویات مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان همواره دغدغه برگزاری حجی آرام و مطلوب برای جهان اسلام را داشتند و از خادمان و کارگزاران حج و زیارت جمهوری اسلامی انتظار دارند که نه تنها برای پیشگیری از بحران برای زائرین ایرانی، بلکه در زمینه پیشگیری و مدیریت بحران کل عملیات حج و سایر برادران کشورهای اسلامی پیشگام باشند.
در ادامه، دکتر داود باقری، دبیر ستاد بحران، برنامه‌ها و روش‌های اجرایی چرخه مدیریت بحران در حج تمتع ۱۴۰۲ و مهمترین نکات و راهکارهای ایمنی و بهداشتی را برای کاروان‌های حج تمتع تشریح نمودند.
گفتنی است وبینار مدیران کاروان های حج تمتع ۱۴۰۲، در راستای بهبود و تقویت نظام‌های مدیریت بحران حج و زیارت و ارتقای سطح آمادگی کاروان‌های حج برای مقابله با هرگونه بحران در حج تمتع ۱۴۰۲ برگزار شده است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حج تمتع سال ۱۴۰۲، با توجه به شرایط بحرانی که در اثر شیوع ویروس کرونا، افزایش میانگین سنی زائرین، شرایط آب و هوایی و میزان آمادگی کشور میزبان، ممکن است با چالش هایی مواجه شود و به همین دلیل سازمان حج و زیارت نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه بحرانی است.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.