پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

لزوم تلاش دستگاههای همکار با مجموعه حج و زیارت برای انجام حجی مقبول و میسور

لزوم تلاش دستگاههای همکار با مجموعه حج و زیارت برای انجام حجی مقبول و میسور
حجت الاسلام والمسلمین نواب درنشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برلزوم تلاش دستگاههای همکار با مجموعه حج و زیارت برای انجام حجی مقبول و میسور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام مظعم رهبری؛ نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
در این نشست کاپیتان شمس الدین فرزادی پورمدیرعامل ایران ایر در خصوص پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته برای انجام عملیات حج پیش رو و انتقال دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز زائران گزارش داد و پیشنهادهایی برای کاهش حجم بار حجاج در پروازهای بازگشت ارائه کرد.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه کمتر از سه هفته به آغاز عملیات انتقال زائران و عوامل حج پیش رو باقیمانده است از مسئولان هواپیمایی و دیگر دستگاههای همکار با مجموعه حج و زیارت در عملیات حج 1402 خواست که با تمام توان تلاش کنند که زائران حجی مقبول و میسور داشته باشند.
وی گفت: انتظار داریم که علاوه بر توجیه زائران همه تلاش کنند که در فضایی آرام و با حداقل تاخیر و تامین سلامت صد درصدی مسافران این عملیات بزرگ انجام شود.
در ادامه این جلسه، آقای حمید رضا رهبری فرمعاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت در خصوص پیگیری های انجام شده در ارتباط با آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات زیارتی و نقطه نظرات سازمان حج و زیارت و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری درباره برخی بندهای آن ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم رعایت الزمات و چارچوب ها تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به شرایط و فضای معنوی سفرهای زیارتی و زائران و دست اندرکارانی که در این حوزه فعالیت می کنند حفظ اصول کلی ضروری است.
دراین جلسه، آقایان سید عباس حسینی رئیس و غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره صدور احکام مسئولان و دست اندرکاران بخش های مختلف در حج 1402 ، پیگیری های لازم و یا در دست انجام و قراردادها با مرکز پزشکی حج و زیارت برای ارائه خدمات درمانی به زائران ادامه یافت و حجت الاسلام والمسلمین نواب از مسئولان اجرایی حج و زیارت خواست پیگیری مطالبات ازموسسه مطوفین حجاج ایرانی را که از حج گذشته باقیمانده است با اولویت و جدیت انجام دهند.
در پایان این جلسه، دکتر طاهر درودی معاون مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به اینکه معاینات بیش از 93 درصد از زائران حج تمتع تایید شده است، اظهار داشت: حدود 4 درصد نیز درحال بررسی است وباید آزمایشات تکمیلی شان انجام شود و 2/2 درصد از زائران نیز هنوز مراجعه نکرده اند.

وی از ورود واکسن مننژیت به کشور خبر داد و به آمادگی این مرکز برای تزریق به زائران حج 1402 اشاره کرد.
سرپرست حجاج ایرانی هم با تاکید براینکه افزایش تعداد زائران و کاهش تعداد نیروهای اعزامی از اولویت های مجموعه حج و زیارت است بر لزوم فعال کردن طرح زائر پزشک در حج 1402 و استفاده از خدمات این گروه از زائران علاقمند به همکاری با مرکز پزشکی و خدمت به ضیوف الرحمان تاکید کرد .
وی تصریح کرد: این کاهش در تمام مجموعه حج و زیارت مورد توجه بوده و از هلال احمر که همواره در رسیدگی به افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی در صحنه فعال و پیشگام بوده است انتظار می رود که در این زمینه نیز همکاری کند و پیشقدم باشد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.