پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

ایجاد مودّت و دوستی، مهم‌ترین وظیفه‌ی روحانیون کاروان‌های حج

ایجاد مودّت و دوستی، مهم‌ترین وظیفه‌ی روحانیون کاروان‌های حج
معاون فرهنگی بعثه در همایش خادمان فرهنگی کاروان‌های حج 1402 ایجاد مودّت و دوستی بین زائران ایرانی و حجاج سایر کشورها را مهم‌ترین وظیفه‌ی روحانیون کاروان‌ها عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت به نقل از بعثه مقام معظم رهبری ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری امروز در همایش روحانیون، معین و معینه های حج پیش رو ساکن قم، مهم‌ترین وظیفه‌ی روحانیون کاروان‌های حج را ایجاد مودّت و دوستی بین زائران ایرانی و حجاج سایر کشورها دانست.
حجت الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی با اشاره به هجمه‌های دشمنان برای ایجاد شکاف بین مردم و روحانیت خاطرنشان کرد: روحانیان کاروان ها باید در این شرایط سخت و فضای مسمومی که دشمنان اسلام ایجاد کردند، علاوه بر بیان مناسک حج، افتخارات و ارزش‌های نظام اسلامی را هم برای حجاج تبیین کنند.
وی افزود: روحانیان کاروان‌ها، در طول شبانه‌روز باید در خدمت زائران باشند و نباید هیچ زائری در خصوص سؤال و شبهات خود بی‌پاسخ بماند.
معاون فرهنگی بعثه با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرهیز از بازارگردی، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت این است که همه‌ی تلاش خود را برای پر کردن وقت حجاج و استفاده بهینه از فرصت ارزشمند سفر معنوی حج به کار بگیرد تا زائران به جای بازارگردی در برنامه های فرهنگی حضور یابند.
وی افزود: روحانیان با برنامه‌های متنوع فرهنگی و روشن‌گری، زائران را از بازارگردی دور و به جای صرف وقت آن‌ها در امور دنیوی، از این فرصت طلایی که ممکن است دیگر تکرار نشود، برای بالا بردن آگاهی‌های معرفتی و دینی و انجام اعمال عبادی استفاده کنند.
حجت الاسلام والمسلمین رکن‌الدینی همچنین از روحانیون کاروان‌ها خواست تلاش کنند از این پس از شهر مقدس مدینه ، با عنوان مدینه النبی یا مدینه الرسول یاد کنند.
آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز دیگر سخنران این همایش بود که به بیان تازه ترین اقدامات صورت گرفته در خصوص حج پیش رو پرداخت.
وی آخرین وضعیت کاروان‌ها، برنامه ریزی انجام شده برای اعزام زائران از استان های مختلف و امکانات فراهم‌شده برای اسکان و جابجایی حجاج در شهرهای مدینه و مکه را تشریح کرد.
این همایش که عصر امروز پایان می یابد با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی آغاز بکار کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.