پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج ۱۴۰۲ در خراسان رضوی

جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج ۱۴۰۲ در خراسان رضوی
جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور مدیران کاروان و مجموعه حج استان خراسان رضوی برگزار شد.



به گزارش روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی طبق دعوت بعمل آمده جلسه هماهنگی و برنامه ریزی حج صبح امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت در محل سالن اجتماعات حج و زیارت خراسان رضوی برگزار گردید.
جواد شاد در این جلسه ضمن بیان حساسیت های موجود حج سالجاری بر تکریم زایرین تاکید داشت و افزود در حج سالجاری همه خادمین حج میبایست تمام سعی و تلاش خود را جهت خدمت رسانی به زائران بکار گیرند و با توکل به خدا بهترین خدمات را ارائه نمایند.
مدیر حج و زیارت استان بر تکریم خانواده معظم شهدا و سالمندان در سفر تاکید نمود و توجه همه مدیران را به نظم و انظباط در حوزه های مختلف خدمتی را مهم برشمرد که همه خادمین میبایست خارج از هرگونه شیفت بندی تمام وقت در خدمت زائرین باشند و مدیران مجموعه استان نیز باحضور در جلسات آموزشی کاروان موضوعات لازم را برای زائرین یادآوری کنند.

جواد شاد ضمن تشریح دستورالعمل های حج بر اهتمام مدیران برای برگزاری باشکوه همایش حجاج مشهد در سالن شهید بهشتی و همایش عمومی زائرین در شهرستان های سبزوار .نیشابور و یک شهر برای کاروانهای اهل سنت تاکید نموده و اشاره کرد که حضور زائرین را در این همایش ها باعث کسب اطلاعات لازم اجرایی و آمادگی معنوی دانست که آرامش در سفر و بهره مندی بیشتر ایشان از فیض زیارت و حضور در سرزمین وحی را باعث خواهد گردید.
جواد شاد از مدیران خواست تا اطلاعات مورد نیاز زائرین را در جلسات آموزشی بیان نمایند و محدودیت های کشور عربستان را تشریح کنند و برلزوم رعایت قوانین کشور میزبان تاکید گردد.
مدیر حج و زیارت استان ضمن تذکر به مدیران کاروانها در خصوص نحوه‌ی صحیح هزینه‌های پذیرایی و برگزار ی جلسات مناسک تاکید نمودند این وجوه امانت و هرگونه بی توجهی در زمینه اسراف موجب وهن بوده و می بایست با توجه به جایگاه معنوی این جلسات با رعایت صرفه و صلاح هزینه شود ومازاد آن به صندوق دولت مسترد گردد مسئولیت شرعی و قانونی این موضوع بعهده مدیر کاروان و یقنا براساس آن عملکرد مدیر رصد و ارزیابی خواهد شد سپس در ادامه اعلام داشت اولین پرواز زائرین استان در ۱۳ خرداد ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و طول سفر حدود ۳۷ روز بطول خواهد انجامید .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.