پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

رییس سازمان حج و زیارت: جزییاتی از مدت زمان سفر و برنامه ریزی های اجرایی برای حج تمتع 1402

رییس سازمان حج و زیارت: جزییاتی از مدت زمان سفر و برنامه ریزی های اجرایی برای حج تمتع 1402
رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: مدت سفر امسال حدود ۳۰ تا ۴۲ روز بسته به زمان تشرف حجاج است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای سیدعباس حسینی امروز سه شنبه در حاشیه همایش آموزشی- توجیهی زائران حج تمتع 1402 استان تهران که با حضور هزاران زائر بیت الله الحرام در استادیوم 12 هزار نفری آزادی برگزار شد، درباره برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در خصوص تغذیه و اسکان زائران حج، اظهار کرد: ما در حوزه اسکان با اجاره برخی هتل ها در مناطق جدید سعی کردیم هم دسترسی زائران برای تشرف به حرم را سهل تر کنیم و هم بخشی از هزینه ها مربوط به اسکان را مدیریت نماییم.
وی در ادامه به مدت زمان سفر حج تمتع 1402 اشاره کرد و افزود: مدت سفر امسال حدود 30 تا 42 روز بسته به زمان تشرف حجاج است و تمامی تمهیدات لازم برای خدمت رسانی مطلوب در این بازه زمانی اندیشیده شده است.
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به برخی شرایط تصریح کرد: عملیات انتقال حجاج کشورهایی که بیش از 30 هزار نفر زائر دارند، 30 روز به طول می انجامد و کشور ما نیز در زمره این کشورها محسوب می شود؛ عملیات رفت حجاج کشورمان از سوم تیرماه آغاز می گردد و عملیات برگشت نیز از 14 تیرماه انجام می پذیرد که آخرین پرواز بازگشت زائران ایرانی حج تمتع 3 مرداد ماه می باشد.
وی با بیان اینکه 87 هزار و 550 نفر زائر درقالب 577 کاروان به حج اعزام خواهند شد، اظهار کرد: عوامل اجرایی نیز به نسبت زائران کاهش داشته که برابر آن سعی کرده ایم بر تعداد زائران افزوده شود.
حسینی همچنین درباره ازسرگیری سفرهای عمره با توجه به توافقات صورت گرفته با عربستان، گفت: برقراری سفر عمره به تصمیماتی که دولت در آینده اخذ خواهد کرد، بستگی دارد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.