پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

برگزاری همایش متمرکز آموزشی - توجیهی زایرین حج تمتع ۱۴۰۲ استان گیلان

برگزاری همایش متمرکز آموزشی - توجیهی زایرین حج تمتع ۱۴۰۲ استان گیلان
همایش آموزشی توجیهی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ استان گیلان با حضور زائران بیت الله الحرام و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری استان و مدیر حج و زیارت صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سالن تختی عضدی شهر رشت برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ همايش متمرکز آموزشی حج زائرین اعزامي از گیلان با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت، نماینده بعثه مقام و معظم رهبري استان، مدیریت حج و زیارت گیلان و سایر نهادهای مرتبط صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه درسالن تختی عضدی شهر رشت برگزار شد.

در ابتدای این همایش امام جمعه شهرستان رشت و نماینده ولی فقیه در استان گیلان در همایش متمرکز آموزشی - توجیهی زایرین حج تمتع ۱۴۰۲ استان گیلان حضور یافته و در این مراسم به بیان مسائل مهم و توجیهی در خصوص حج تمتع پرداخته است.
در این همایش، آیت الله فلاحتی به مسائل گوناگونی از جمله اهمیت حج تمتع، روایات و احادیث مرتبط با این عبادت، مراحل ثبت نام و اجرای حج تمتع و همچنین نکاتی در خصوص سفر به عتبات عالیات پرداخته و به حضور زایران در این مکان مقدس توصیه‌هایی داده است. ضمن اینکه آیت الله فلاحتی در این همایش، به مسئله امنیت در سفر به عتبات عالیات و نیز رعایت اصول بهداشتی در این سفر اشاره کرده و از زائران خواسته است که در سفر به این مکان مقدس از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی پیروی کنند.
به گفته آیت الله فلاحتی، حج تمتع فرصتی است برای روحانیت و زائران به منظور آرامش بخشیدن به روح و جسم و همچنین پیشرفت در مسیر دینی و معنوی. او همچنین بر ضرورتوجه به اهمیت این عبادت و حفظ حقوق و توجیهات زایران در این سفر، تا بتوان به بهترین نحو از این فرصت استفاده کرد، تاکید کرده است.
سپس مدیر حج و زیارت گیلان حسن فعال ضمن خیر مقدم به حاضرین ،گزارشی از اقدامات صورت گرفته در استان را ارائه دادند و اضافه نمودند امسال ۵۴۰ نفر زائر در قالب ۴ کاروان به مدینه منوره اعزام می گردد .

در سال جاری ۳ کاروان به ظرفیت ۴۵۰ نفر از فرودگاه سردار جنگل رشت در ۱۲ خرداد به مدینه منوره اعزام می گردند این ۳ کاروان به مدت ۴۰ روز در عربستان خواهند بود در سال جاری یک کاروان نیز به ظرفیت ۹۰ نفر از فرودگاه امام خمینی تهران عازم مدینه منوره خواهد شد.امسال ۱۹ نفر عوامل اجرایی جهت هدایت زائرین در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و مشاعر مقدس اعزام می گردند.

در ادامه نماینده بعثه مقام معظم رهبری استان در سخنان خود توصیه های بزرگان دین درباره حج گزاری را یادآور شد و اظهار داشت: مهم این است که حاجی بداند کجا می رود و دعوت چه کسی را اجابت می کند و مهمان کیست و از خودبینی و خودخواهی بپرهیزد و در طول سفر همراهان سفر خود را نسبت به خود مقدم بداند.
سرهنگ خادمي رئیس پلیس فرودگاه سردار جنگل رشت نیز در سخنان خود نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و حراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح نمودند.

لازم بذکر است این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال پایان یافت.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.