پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

ضرورت آموزش زایران به مسایل بهداشتی /انجام برنامه ریزی مناسب برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق

ضرورت آموزش زایران به مسایل بهداشتی /انجام برنامه ریزی مناسب برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق
رئیس سازمان حج وزیارت بر ضرورت آموزش زایران به مسایل بهداشتی در کاروان ها تاکید کرد .
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت ، آقای سید عباس حسینی امروز در همایش پزشکان و کادر درمانی مرکز پزشکی در حج ۱۴۰۲ ضمن تشکر از کادر درمان و پزشکی در عرصه حج و زیارت ، گزارشی از اقدامات و تلاش های صورت گرفته در حوزه عملیات اجرایی ارایه کرد.
وی اظهار کرد : امسال در موسم حج تمتع ۸۷هزار و ۵۵۰ نفر از کشورمان به سرزمین وحی اعزام می شوند که کار عملیات انتقال حجاج از سوم خرداد ماه به حول و قوه الهی آغاز می گردد.
وی افزود: حدود ۹۰هتل برای اسکان زایران در مدینه منوره و مکه مکرمه مهیا شده و تمامی اقدامات از قبیل راه اندازی مطبهای پزشکی ، تغذیه و تدارکات ، حمل و نقل و .... به خوبی انجام شده است.
رئیس سازمان حج وزیارت با اشاره به میانگین سنی زایران در موسم حج تمتع امسال گفت: زایران عزیز توصیه های بهداشتی و پزشکی را مدنظر قرار دهند؛ ما نیز تمهیدات لازم برای آسایش زایران عزیز را مدنظر قرار داده ایم.
حسینی همچنین تاکید کرد : توکل به خداوند متعال ، توسل به ائمه اطهار و داشتن اخلاص و عشق به خدمت سر لوحه فعالیت ها باشد چرا که در این مسیر بدون تمسک به این سه عنصر ، برنامه ریزی ها و زحمات و تحمل مرارت ها ، بی نتیجه و ابتر خواهد ماند.
وی بر آموزش زائران کاروانها برای چگونگی رعایت نکات بهداشتی و موارد پیشگیری از بیماری های شایع حج تاکید کرد و گفت: اطلاع رسانی از نحوه و شرایط ارائه خدمات پزشکی به حجاج و توجیه مدیران کاروانها و مجموعه ها ضروری می باشد زیرا موجب موفقیت در عرصه خدمات و رضایتمندی زایران می شود.
حسینی، استرس و نگرانی زائران از ابتلاء به بیماری و عدم توفیق انجام اعمال و مناسک خصوصا در بانوان را یکی از مشکلات شایع حجاج دانست و گفت: در برخی موارد ، استرس انجام مناسک ، زائر را بیمار می نماید و حلاوت و شیرینی زیارت او را کم می کند که می بایست اهتمام در برخورد متناسب با این موضوع صورت گیرد.
وی افزود : بنده در طول سالهای خدمت گذاری در سازمان شیفته خوش رویی ، صبر و سعه صدر کادر درمانی نسبت به حجاج بوده ام و انتظار دارم این صفات نیکو تداوم یابد خصوصا در حج سال جاری که شرایط سنی و گرمای هوا کار شما عزیزان را دشوار تر خواهد کرد.
رئیس سازمان حج وزیارت تاکید کرد: برنامه ریزی مناسب برای پوشش خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق مورد توجه جدی قرار گیرد چرا که توجه به سلامت حجاج عزیز در این ایام ضروری است.
حسینی گفت: خوشبختانه امسال ستاد مدیریت بحران سازمان با برنامه ریزی مناسبی، آماده مدیریت در این خصوص است و نیز تیم توانمندی از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ، در مرکز پزشکی مستقر گردیده و با ستاد مدیریت بحران سازمان تعامل خوبی برقرار کرده است؛ لطفا به برنامه این ستاد و مرکز توجه فرمایید و نهایت همکاری را در این زمینه ابراز بفرمایید.
وی همچنین از حمایت ها و زحمات رئیس جمهوری کشورمان در برگزاری شورای عالی حج و همچنین حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.