پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد:خدمات رسانی مطلوب به ضیوف الرحمان مورد توجه جدی می باشد/عوامل اجرایی آماده خدمت رسانی کامل به زایران

رییس سازمان حج و زیارت مطرح کرد:خدمات رسانی مطلوب به ضیوف الرحمان مورد توجه جدی می باشد/عوامل اجرایی آماده خدمت رسانی کامل به زایران
رییس سازمان حج وزیارت با اشاره به آخرین برنامه ریزی ها برای زایران گفت : خدمات رسانی مطلوب به ضیوف الرحمان مورد توجه جدی قراردارد و برای این منظور برنامه ریزی های مطلوب و شایسته ای صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ آقای سید عباس حسینی در گفتگو با واحد مرکزی خبر در جمع خبرنگاران با بیان آخرین جزییات و برنامه ریزی های حج تمتع ۱۴۰۲ گفت: نخستین کاروانهای حج تمتع به فرودگاه مدینه منوره وارد می شوند که این اقدام از سوم خرداد ماه آغاز شده و پروازهای زایران مدینه بعد نیز از سیزدهم خرداد ماه شروع می شود.
وی با بیان اینکه نیروهای ستادی و عملیات اجرایی از روزهای قبل به عربستان اعزام شده و در مکه مکرمه و مدینه منوره مستقر هستند گفت: تمامی شرایط مهیای پذیرش و ارایه خدمات مناسب به زایران کشورمان می باشند.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به پروازهای رفت به عربستان تصریح کرد: بیش از نیمی از پرواز ها به فرودگاه مدینه و کمتر از نیمی دیگر به فرودگاه جده انجام می شود که پروازها تا ابتدای تیرماه ادامه می یابد.حدود ۵۴درصد زایران امسال را بانوان و ۴۶ درصد را آقایان تشکیل می دهند .
به گفته حسینی تمامی تمهیدات و برنامه ریزی ها برای خدمت رسانی مطلوب به زایران کشورمان انجام گرفته است و شرایط مناسب اعم از خدمات حمل و نقل ، اسکان ، تغذیه ، خدمات درمانی و ....به نحوی مطلوب و شایسته درنظر گرفته شده است .
وی افزود: امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زایر کشورمان در قالب ۵۸۰کاروان و از ۲۱ ایستگاه پروازی رهسپار سرزمین وحی می شوند که امیدواریم این عزیزان باتوجه به برنامه ریزی های مناسب اجرایی ، در شرایطی مطلوب اعمال معنوی و مناسک خود را انجام دهند.
حسینی درباره اینکه میانگین سنی زایران کشورمان در حج امسال بالا می باشد و چه تمهیداتی در این باره اندیشیده شده است گفت: برای این منظور خدمات رسانی مناسب با توجه به شرایط سنی برای زایران در نظر گرفته شده است ؛ضمن اینکه گروههای یاوران حجاج در کاروان ها برای این منظور در نظر گرفته شده تا زایران جوانتر ،بتوانند به همیاری و کمک افراد مسن تر بپردازند.
رییس سازمان حج وزیارت در پایان از حمایت های رییس جمهور محترم، نماینده محترم ولی فقیه در امور حج وزیارت ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و همه دستگاه‌های همکار و نیروهای خدوم حج و زیارت تشکر کرد و برای حجاج آرزوی صحت و سلامت کرد.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.