پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

همایش مشترک مدیران و روحانیون حج تمتع 92 برگزار شد

همایش مشترک مدیران و روحانیون حج تمتع 92 برگزار شد
همایش مشترک مدیران و روحانیون حج تمتع 92 با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت و معاونین و مدیران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری بعدازظهر امروز چهارشنبه 92/06/20 در محل سالن اجتماعات سازمان حج و زیارت برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در این دیدار گفت: روحانیون و مدیران کاروانها بگونه‌ای مدیریت کنند تا تنشی در کشور میزبان ایجاد نشود و سیاست‌های فرهنگی و تبلیغی ما بر اساس نظرات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
وی افزود: برای استفاده بهتر از زمانهایی که زائران در هتل‌ها مستقر هستند لازم است برنامه های ویژه ای مانند جزء خوانی قرآن در هتل‌ها داشته باشیم.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خطاب به مدیران و روحانیون حج تمتع خاطر نشان کرد: شما نباید پای خودتان را کنار بکشید و بگویید این سیاست سازمان حج و بعثه است و ما باید اجرایش کنیم بلکه بایستی نظرات ارزنده خود را برای پیشبرد بهتر امور ارائه نمایید.
نماینده ولی فقیه با اشاره به طرح تعالی حج عنوان کرد:  ما با طرح تعالی حج به ثبات می رسیم که این ثبات به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم برنامه هایمان را اجرا کنیم.
وی با اشاره به دیدار کارگزاران حج 92 با رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری فرمودند زمانی که زائران از حج برمی گردند حالت شعفی در من ایجاد می شود و ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم یک دغدغه را از دوش رهبری برداریم و ایشان را شادمان نماییم.
حجت الاسلام قاضی عسکر از مدیران و روحانیون حج خواست مشکلات کاروانها در شورای فرهنگی خود کاروان حل شود و در صورتی که امکان حل مشکل وجود نداشت، موضوع با مسئولان سازمان حج و بعثه مطرح شود.
سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از شیوع ویروس کرونا در مکه و مدینه گزارش نشده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.
در ادامه این همایش مهندس اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت گفت: دیدار کارگزاران حج 92 با رهبر معظم انقلاب در واقع فرمان حرکت قافله حج به سوی این ضیافت الهی است.
وی افزود: کدام فریضه و مناسک برای ما مسلمانان با حج که سرشار از معنویت است، قابل مقایسه است؟ چه چیزی از این بالاتر که خداوند شما را دعوت کرده و باید این دعوت خداوند را لبیک بگویید.
اوحدی با اشاره به کلام رهبری در دیدار با کارگزاران حج سالجاری افزود: رهبری در رهنمودهایشان به اقتدار معنوی اشاره فرمودند. شما پرچمدار قافله معنوی حج هستید. زائری که سالها در انتظار بوده امروز نگاهش به شماست و شما باید الگوی این اقتدار معنوی باشید.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: قدردان جایگاه عظیمی که خداوند نصیب ما کرده است باشیم و شما که پذیرای زائران و ضیوف الرحمن در این سفر معنوی شده اید، میهمانان ویژه خداوند هستید.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز که فرمان این ضیافت معنوی با دیدار رهبر انقلاب صادر شده است، با خود عهد کنیم نهایت تلاش خود را در خدمت رسانی به زوار و جلب رضایت و تکریم ایشان داشته باشیم.
مهندس اوحدی یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته میان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مجموعه بازرسی در حج امسال یکپارچه عمل می کنند.
وی در ادامه گفت: در ایام تشریق که مسیر اتوبوس ها بسته می شود لازم است زائران را راهنمایی کنید تا به تنهایی در مسیرها تردد نکنند.
در ادامه این همایش دکتر باقری معاون بین الملل بعثه مقام معظم رهبری نکاتی را در خصوص اوضاع منطقه و عربستان برای مدیران و روحانیون کاروان‌ها بیان کرد.
این جلسه با سخنرانی حجت الاسلام مظاهری در خصوص تغییرات فیزیکی در مسجد الحرام و توضیحات نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داشت.
در پایان این همایش، جلسه پرسش و پاسخ با حضور سرخوش، محمدی، حسینی، عسکری مدیران کل سازمان حج و زیارت برگزار شد.



سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.