پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج 1402/

آخرین جزییات ورود زایران ایرانی به عربستان؛ ورود 8 هزار و 200 زایر ایرانی حج 1402 به سرزمین وحی

آخرین جزییات ورود زایران ایرانی به عربستان؛ ورود 8 هزار و 200 زایر ایرانی حج 1402 به سرزمین وحی
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت خبرداد که تا ظهر امروز شنبه 6 خرداد ماه 8 هزار و 200 زایر ایرانی به سرزمین وحی وارد شده اند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی با بیان اینکه پرواز عوامل اجرایی و ستادی از 31 اردیبهشت ماه و پرواز زایران عزیز از بامداد سوم خرداد ماه به مدینه منوره آغاز شده است گفت: جمعا 8 هزار و 200 نفر زایر و عوامل وارد سرزمین وحی شده اند و روند اعزام ها با جدیت و نظم ادامه دارد.
وی با بیان اینکه زایران حج تمتع امسال از 21 ایستگاه پروازی عازم سرزمین وحی می شوند اظهار کرد: آمار زایران کشورمان که تا به امروز شنبه وارد مدینه شده اند فقط از سه ایستگاههای پروازی تهران، یزد و ساری بوده است و درروزهای آتی ، از ایستگاههای پروازی دیگر نیز اعزام ها صورت می گیرد.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام زایران ایرانی مدینه قبل به فرودگاه مدینه منوره که از سوم خرداد ماه آغاز شده همچنان ادامه دارد، گفت: اعزام های زایران مدینه بعد نیز به فرودگاه جده می باشد که از روز 13 خرداد ماه آغاز می گردد.
به گفته رضایی، زایران مدینه قبل در مدینه االنبی(ص) حدود 5 شب اقامت خواهند داشت و پس از احرام در میقات شجره رهسپار مکه مکرمه می شوند تا اعمال و مناسک خود را به جای آورند.
وی افزود: زایران مدینه بعد نیز بعد ازورود به سرزمین وحی از فرودگاه جده، رهسپار میقات جحفه می شوند که پس از احرام بستن به مکه مکرمه وارد می شوند و بعد از اعمال و مناسک، برای مدت 5 شب به مدینه منوره می روند.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نخستین پرواز زایران ایرانی به سرزمین وحی سوم خرداد ماه بوده است گفت: تمامی پروازهای رفت تا یکم تیرماه درنظر گرفته شده و پروازهای بازگشت نیز از سیزدهم تیرماه لغایت سوم مرداد ماه می باشد.
وی افزود : از تمامی دستگاههای همکار به ویژه سازمان هواپیمایی که تلاش شبانه روزی در این رابطه داشته اند تشکر می کنیم چراکه یکی از مهمترین برنامه های عملیات اجرایی این سازمان، حج تمتع می باشد که همیشه به خوبی آن را انجام داده اند و امیدواریم در برنامه ریزی های پیش رو نیز موفق باشند .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.