پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

آمار حضور زایران ایرانی مدینه قبل در مکه مکرمه

آمار حضور زایران ایرانی مدینه قبل در مکه مکرمه
نخستین گروه زایران ایرانی مدینه قبل شامگاه دوشنبه هشتم خرداد ماه در میان استقبال گرم دست اندرکاران حج و زیارت وارد مکه مکرمه شدند و روند اعزام ها ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ نخستین گروه زایران ایرانی مدینه قبل که سوم خرداد کشورمان را به مقصد مدینه منوره ترک کرده بودند، شامگاه گذشته(دوشنبه ۸شهریور ) بعد از احرام بستن در میقات شجره وارد مکه مکرمه شدند و در هتل روایه مورد استقبال قرار گرفتند؛ این گروه از زایران سپس به اجرای اعمال و مناسک خود پرداختند .
این گروه از زایران در قالب ۱۴ کاروان به وسیله حمل و نقل برون شهری که از سوی سازمان حج وزیارت تدارک دیده شده، به سوی مکه مکرمه رهسپار شدند.
جمعیت نخستین گروه زایران ایرانی مدینه قبل حدود دو هزار نفر بوده است و امروز سه شنبه نیز بخش دیگری از زایران مدینه قبل در قالب ۱۴ کاروان و حدود دو هزار نفر جمعیت ، بعد از احرام بستن در مسجد شجره راهی مکه می‌شوند.
زایران ایرانی مدینه قبل پس از ۵روز حضور در مدینه النبی (ص) عازم مکه مکرمه می شوند تا به اعمال و مناسک بپردازند. زایران مدینه بعد نیز پس از حضور در مکه مکرمه و انجام اعمال مناسک ، به مدینه منوره مشرف می شوند .
نخستین گروه زایران مدینه بعد نیز از ۱۳خردادماه عازم سرزمین وحی می شوند که مقصد این گروه زایران فرودگاه جده می باشد .
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.