پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

اعلام آخرین آمار ورود زایران به سرزمین وحی از سوی رییس سازمان حج وزیارت

اعلام آخرین آمار ورود زایران به سرزمین وحی از سوی رییس سازمان حج وزیارت
رییس سازمان حج وزیارت آخرین آمار ورود زایران کشورمان به سرزمین وحی را اعلام کرد و گفت: پروازهای زایران به مدینه منوره ادامه دارد و پروازهای جده نیز از روز سیزدهم خرداد ماه آغاز می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج وزیارت ؛ آقای سید عباس حسینی بعد از حضور در سرزمین وحی ،در بدو ورود به ستاد مدینه منوره در جمع خبرنگاران گفت: تعداد ورودی زایران از ابتدای اعزام ها تا پایان وقت چهارشنبه دهم خرداد ماه ۱۵هزار و ۵۷۵نفر می باشد.
وی افزود : این تعداد زایر ذکر شده جمعا در قالب ۱۰۸ کاروان وارد سرزمین وحی شده اند که ۶۵ کاروان در مدینه مستقر هستند و ۴۳ کاروان نیز بعد از حضور در شهر پیامبر (ص) به مکه مکرمه رهسپار شده اند و در آنجا مستقر هستند .
رییس سازمان حج وزیارت گفت: زایران امسال از ۲۱ ایستگاه پروازی عازم عربستان می شوند . پروازهای نخستین به مقصد مدینه منوره است و پروازهای جده نیز از ۱۳خرداد ماه آغاز می شود .مقصد زایران مدینه قبل، فرودگاه مدینه و مقصد زایران مدینه بعد فرودگاه جده می باشد.
حسینی توضیح داد: پروازهای زایران تا یکم تیرماه ادامه می یابد ؛ همچنین پروازهای بازگشت نیز ازسیزدهم تیرماه آغاز می شود و تا سوم مردادماه ادامه دارد.
رییس سازمان حج وزیارت تصریح کرد: تا پایان وقت چهارشنبه ۶۵ کاروان یعنی حدود ۹هزار و ۴۶۱ زایر در مدینه منوره حضور دارند.
حسینی افزود : زایران حدود ۵شب در مدینه منوره حضور دارند و سپس بعد از احرام بستن در میقات شجره راهی مکه مکرمه می شوند که طی همین بازه زمانی ۴۳ کاروان به مکه مکرمه رهسپار شده اند که جمعیت این عزیزان بالغ بر ۶هزار و ۱۱۴ نفر می باشد .
وی با اشاره به وضعیت سلامتی زایران گفت: بحمدالله از ابتدای عملیات حج تاکنون زایران عزیز در سلامت کامل هستند و تمهیدات مناسبی از سوی هیئت پزشکی اندیشیده شده است.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.