پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

بازدید سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از خدمات بهداشتی و درمانی در مدینه منوره/تاکید دست اندرکاران بر اهتمام زایران به نکات بهداشتی

بازدید سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت از خدمات بهداشتی و درمانی در مدینه منوره/تاکید دست اندرکاران بر اهتمام زایران به نکات بهداشتی
سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست اندرکاران حج تمتع 1402 از روند خدمات درمانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در شهر پیامبر(ص) بازدید کردند و در جریان روند خدمت رسانی به زایران قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ،آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت وجمعی از دست اندرکاران حج تمتع 1402 عصر جمعه 12 خرداد از مرکز پزشکی 24 ساعته در مدینه بازدید کردند.
دست اندرکاران حج وزیارت در این بازدید از اقدامات و خدمات پزشکی ، درمانی و دارویی که مرکز پزشکی حج و زیارت به زائران ایرانی ، ارائه می کند مطلع شدند و از یک زائر تهرانی که در این مرکز بستری شده و تحت درمان قرار دارد،‌ عیادت کردند.
با توجه به توضیحات دکتر سید علی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت روند درمان زایر بستری در حال انجام است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد .
متخصص داخلی، روانپزشک، متخصص زنان و زایمان، متخصص طب اورژانس، اتاق ایزوله ، تکنسین فوریت های پزشکی و امداد و پرستاری از جمله بخش هایی بود که در این مرکز 24ساعته مورد بازدید قرار گرفت.
همچنین یک دستگاه آمبولانس در این مرکز فراهم شده تا درصورت لزوم زایرانی که در مطب ها یا هتل ها نیاز به تکنسین فوریت های پزشکی داشته باشند را برای درمان تکمیلی به این مرکز منتقل نماید .
استفاده از پرونده پزشکی زائران ، موضوع دیگری بود که در این بازدید به آن اشاره شد.
طبق این ساختار، تمام اطلاعات پزشکی زائران در این سامانه ثبت شده است و پزشکانی که در مدینه و مکه مستقر هستند از طریق کد ملی می توانند به این پرونده دسترسی پیدا کنند.
یکی از نکاتی که حجت الاسلام والمسلمین نواب در این بازدید به آن اشاره کرد، لزوم حفظ آرامش بیمار بود.
وی توضیح داد که ارائه خدمات پزشکی باید به گونه ای باشد که زائران دچار کمترین اضطراب و نگرانی شوند.
در پایان این بازدید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در گفتگویی اظهار داشت: با وجودی حضور زائران کهنسال در حج امسال، به لطف خدا فقط یک بیمار در مرکز پزشکی حج و زیارت در مدینه بستری است که امیداوریم این زائر هم با بهبودی به دیگر زائران کاروانش ملحق شود و اعمال خود را در مکه انجام دهد.
وی شرایط سلامت زایران را مطلوب ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم که با عنایات الهی زائران ایرانی و دیگر کشورها با سلامتی اعمال شان را انجام دهند و با شادکامی و آرامش خاطر به کشور بازگردند.
رئیس سازمان حج و زیارت هم در ادامه این گفتگو با اشاره به تعداد زائران ایرانی حاضر در مدینه و مکه اظهار داشت: روند اعزام زائران به سرزمین وحی طبق برنامه ادامه دارد .
وی به زائران بویژه زائران کهنسال که به سرزمین وحی مشرف می شوند توصیه کرد که شب ها و صبح های زود را برای حضور در حرم و زیارت انتخاب کنند و روزها بدلیل گرم بودن هوا در فضای خارج از هتل ها کمتر تردد کنند تا سلامتی شان حفظ شود و احیانا گرما زده نشوند.
دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز با اشاره به اینکه مجموعا در مکه و مدینه حدود ۵هزارو ۵۰۰ مورد خدمات مختلف به زائرین مراجعه کننده به مراکز درمانی مرکز پزشکی ارائه شده است ، گفت: خوشبختانه با آموزش ها و تمهیدات اندیشیده شده سلامت زائران حفظ شده و بیمار بدحال و مشکل دار نداریم.
وی حجاج را به رعایت نکات بهداشتی توصیه کرد و از زائرانی که روزهای آینده به سرزمین وحی سفر می کنند خواست داروهایی را که مصرف می کنند و ممنوعیت ورود به عربستان ندارد با نسخه پزشک همراه داشته باشند و به توصیه های مدیر و روحانی کاروان توجه کنند.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.