پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

آغاز اعزام های زایران ایرانی به فرودگاه جده/ نخستین کاروان «مدینه بعد» مورد استقبال قرار گرفت

آغاز اعزام های زایران ایرانی به فرودگاه جده/ نخستین کاروان «مدینه بعد» مورد استقبال قرار گرفت
نخستین کاروان زایران ایرانی«مدینه بعد» بامداد امروز سیزدهم خرداد ماه وارد فرودگاه جده شد و مورد استقبال معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت، مسئول دفتر نمایندگی سازمان، تنی چند از دست اندرکاران حج 1402، مسئولین شرکت مناسک المشاعر و شرکت وکلا الموحد خدمات دهنده به حجاج قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ آقای غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از ورود نخستین کاروان «مدینه بعد» به فرودگاه جده خبرداد و گفت: این کاروان 210 نفره از ایستگاه پروازی آذربایجان غربی وارد سرزمین وحی شدند.
وی با بیان اینکه پروازهای زایران ایرانی به فرودگاه جده براساس برنامه ریزی ها آغاز شده است گفت: با آغاز پروازهای جده بر تعداد زایران عزیز کشورمان افزوده می شود و رفته رفته روزانه حدود 5 هزار نفر از دو فرودگاه مدینه النبی و مکه مکرمه وارد عربستان می شوند.
مدیر عملیات حج تمتع ۱۴۰۲با بیان اینکه حجاج «مدینه بعد»پس از پیاده شدن از هواپیما به سمت میقات جحفه حرکت می کنند و پس از محرم شدن در میقات جحفه رهسپار مکه مکرمه می شوند گفت: با آغاز پروازها از فرودگاه جده و ورود زائران به مکه، حدود چهار تا پنج هزار زائر ایرانی در روز به زائران مکه اضافه خواهد شد.
رضایی همچنین از ایجاد استراحتگاه بین راهی به نام نورا برای استقبال زایران ایرانی که از طریق جده وارد عربستان می شوند خبرداد و گفت: كاروان هايي كه از ساعت سه بامداد تا ساعت ٩ صبح وارد فرودگاه جده مي شوند آقايان به استراحتگاه بين راهي نورا (كه در مسير فرودگاه جده به میقات جحفه واقع شده است) جهت پذيرائي و استراحت موقت منتقل مي شوند و بانوان نيز مستقيما از فرودگاه جده به ميقات جحفه می روند و پس از محرم شدن به مكه مكرمه عزيمت مي نمايند. البته كاروانهای اهل سنت مستقيما از جده به محل اقامت شان در مكه مكرمه انتقال می یابند.
گفتنی است بمنظور پاسخگويي به سوالات شرعي و تشريح احكام احرام عمره تمتع برای زائران، روحانیون معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در ميقات جحفه مستقر شده اند.
وی افزود: نمایندگان سازمان حج و زیارت نیز 24 ساعته در فرودگاه جده مستقر هستند تا به زائران خدمات ارائه دهند.
مدیرعملیات حج تمتع ۱۴۰۲ اظهار کرد: زایران مدینه بعد ، پس از حضور در مکه مکرمه و انجام اعمال و مناسک حج تمتع بعد ایام تشریق به مدینه النبی منتقل می شوند و 5 شب را در این شهر مستقر می شوند و سپس از فرودگاه مدینه به کشور بازمی گردند.
وی افزود: زایران مدینه قبل نیز پس از 5 شب حضور در مدینه النبی ، بعد از محرم شدن در میقات شجره عازم مکه مکرمه می شوند تا اعمال و مناسک حج تمتع را به جای آورند و سپس از طریق فرودگاه جده به میهن اسلامی باز گردند.
وی در پایان وضعیت زایران را مطلوب دانست و تاکید کرد: بحمدالله تمامی اقدامات طبق برنامه ریزی ها پیش می رود و زایران در کمال عزت، کرامت و سلامت در حال ورود به سرزمین وحی هستند که تاکنون بخشی از عزیزان وارد شده اند و اعزام ها تا پایان خرداد ادامه دارد.
گفتنی است در حج تمتع امسال 87550 زائر ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.