پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

زایرانی که از ایستگاههای پروازی ایران وارد مدینه می شود باید چه نکاتی را رعایت کنند

زایرانی که از ایستگاههای پروازی ایران وارد مدینه می شود باید چه نکاتی را رعایت کنند
مسئول ستاد در فرودگاه مدینه منوره برخی توصیه های ضروری را برای زایران و مدیران کاروان هایی که وارد مدینه می شوند، مطرح کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ آقای شیرزاد پوش پاس که مسئولیت ستاد در فرودگاه مدینه منوره را برعهده دارد درباره نکات و مقرراتی که زایران باید در فرودگاه مورد توجه قرار دهند گفت: بهمراه داشتن اصل گذرنامه ،تصویر روادید( ویزا) ، کارت واکسن مننژیت، گواهی سیستمی واکسن کرونا توسط هر زایر و همچنین اطمینان از خالی بودن صفحات گذرنامه و یا عدم مخدوش بودن صفحات گذرنامه ضروری می باشد.
وی افزود: توجه به فرایند گیت گذرنامه از جمله اثر از انگشتان دو دست و عکس از چهره یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد چراکه درصورت مغایرت چهره با عکس گذرنامه یا روادید فرد با مشکل مواجه خواهد شد.
وی تصریح کرد: اطمینان از مهر دخول در صفحه گذرنامه و نشان دادن به مامور گذرنامه در زمان خروج از سالن گذرنامه مورد توجه قرار گیرد.
پوش پاس افزود: در اختیار بودن گذرنامه هر شخص در نزد خود تا درون اتوبوس و تحویل گذرنامه به نماینده شرکت «ادلا» در اتوبوس، می بایست صورت گیرد.
مسئول ستاد در فرودگاه مدینه منوره با بیان اینکه چمدان ها فقط توسط عمال به سمت درب خروجی سالن حمل می شود و نیازی به همراهی چمدان یا ساک بزرگ توسط زائر نمی باشد گفت: در بیرون از سالن چمدان ها به تناسب کاروانهای آن پرواز تفکیک می شوند که نیاز هست حتماً یکی از عوامل کاروانها در آن قسمت حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید مدیران کاروان ها نیز برخی نکات را با جدیت مورد توجه قرار دهند گفت: هدایت چمدان ها با گاری تا پای اتوبوس و جاسازی چمدان ها در صندوق اتوبوسهای هر کاروان به تناسب هتل‌های مختلف با حضور موثر مدیر یا عوامل کاروان ها انجام می گیرد.
وی افزود: مدیران کاروان ها و عوامل می بایست به حضور زایران در سالن انتظار و عدم متفرق شدن آن ، توصیه به زایران به جهت حفظ وسایل شخصی و جدا نشدن از کاروان و حا نماندن از اتوبوس ها، دقت به جهت سوار شدن در اتوبوس ها و توصیه به زایران برای جانگذاشتن وسایل شخصی در اتوبوس اهتمام نمایند.
وی در پایان برای زایران مدینه قبل که از طریق فرودگاه مدینه منوره ، وارد این شهر می شوند آرزوی موفقیت کرد و تاکید نمود که نماینده سازمان حج و زیارت به صورت شبانه روزی و در زمان پرواز زایران ایرانی در فرودگاه حضور دارد و به جهت تسهیل امور زایران خدمت رسانی می کند.
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.