پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

زایران حج تمتع می بایست به چه نکاتی در سفر به سرزمین وحی توجه کنند؟

زایران حج تمتع می بایست به چه نکاتی در سفر به سرزمین وحی توجه کنند؟
زایران حج تمتع ضمن احترام به مقررات کشور میزبان ، می بایست به برخی نکات و توصیه های مطرح شده که بخش دوم آن ارایه می گردد، اهتمام جدی داشته باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ بخش نخست این الزامات سفر که موجب امنیت، عزت و کرامت بیشتر زایران خواهد شد تقدیم شده بود که در این مطلب بخش دوم این توصیه ها و مقررات به اطلاع می رسد؛
**در فرهنگ مردم کشور ميزبان؛ بلند کردن کفش به طرف کسي جزو بدترين توهين ها قلمدادمي شود، لذا هنگام بردن آن به داخل حرمين شريفين، حتماً از کيسه كفش استفاده شود.
**در حرمين شريفين همواره مراقب جيب، کيف، وجه نقد و اشياء قيمتي خود باشيد و از برداشتن هرگونه اشیاءمانند اسکناس، موبایل، کیف و ... از روی زمین خودداری گردد.
**به دلیل حساسیت های موجود در قبرستان مطهر بقیع از بحث با عوامل ارشادی پرهیز نمائید.
**از دادن هرگونه اطلاعات فردی شامل تلفن و آدرس خود در ایران و یا مطالب مربوط به دیگر هم میهنان به اتباع بیگانه، خودداری و به هیچ وجه در خصوص سياست ها و مقامات کشور میزبان، اظهار نظر نكنيد.
**پيش از حرکت به سوي مشاعر مقدسه ، نسبت به جمع کردن وسايل خود و تحويل اشياء قيمتي و وجوه نقد به صندوق امانات و قراردادن اشياء و کالاهاي قيمتي خود در محل امن با هماهنگي مدير محترم کاروان اقدام نموده و از همراه داشتن هرگونه وسايل اضافي خودداري فرماييد.
**نگهداری و یا استفاده از ارز (اسكناس خارجي) جعلی در عربستان با مجازات سختی روبروست، لذا پیش از تبدیل ارز در بازار یا صرافی ها سریال با تصویر آن را نزد خود نگهداری و دقت لازم را داشته باشید.
**استعمال دخانیات(سیگار و ....) در برخی اماکن عربستان ممنوع بوده و انجام این عمل در حرمین شریفین ، محوطه های اطراف مساجد، داخل وسایط حمل و نقل عمومی، ایستگاه های حمل و نقل و کلیه فرودگاه ها سبب بازداشت افراد می گردد.
**حفظ و مراقبت از وجوه نقد و اشياي گرانقيمت در اماكن پرجمعيت و شلوغ ازقبيل؛ مطاف ، روضه النبي ، بقيع مطهر، مراكز خريد و داخل اتوبوس ، اهتمام لازم را داشته باشيد.
**در صورت خريد سيمكارت عربي ، راسا به تعويض آن اقدام نموده و يا صرفا از عوامل ايراني كمك بگيريد.
**در صورت بروز هرگونه حادثه و اتفاق مانند؛ سرقت، مزاحمت، درگیری و ... مراتب را در اسرع وقت به اطلاع مدیر کاروان یا عوامل هتل برسانید.
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.