پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 92 برگزار شد+عکس

آیین بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 92 برگزار شد+عکس
آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از زائران ایرانی حج تمتع 92 در ترمینال حجاج فرودگاه بین المللی مهرآباد برگزار شد.
به گزارش حج نیوز، آیین معنوی بدرقه نخستین گروه از زائران ایرانی حج 92 با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت، مسئولین هواپیمایی و فرودگاه های کشور، مسئولین انتظامی فرودگاه ها و جمعی از مدیران سازمان حج و زیارت و دستگاه های همکار برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: بر اساس روایات زائرین حج از همان آغاز سفر میهمان خدا هستند و در ضیافت الله قرار می گیرند و از زمانی که برای سفر حج از خانه بیرون می آیند، گناهان آنها مانند برگهای پاییزی ریزش می کند.
وی افزود: در حدیث داریم اگر سه خصلت در زائر نباشد، مورد رحمت خداوند قرار نمی گیرد: تقوایی که وی را از گناه باز دارد، صبور بودن و خشمگین نشدن در این سفر نورانی و معاشرت صمیمانه و حسن خلق بگونه ای که سفر برای همه شیرین شود.
حجت الاسلام قاضی عسکر یادآور شد: زائران عزیز لازم است به توصیه هایی که در طول این سفر معنوی به آنها می شود، توجه کامل داشته و در این خصوص نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم با کمک هم حج آرام و مطلوبی در پیش داشته باشیم.
سرپرست حجاج ایرانی بیت الله الحرام خطاب به زائران ادامه داد: شما سفیران تشیع و انقلاب اسلامی هستید. همه جا اخلاق اسلامی را رعایت کنید و از فرصت پیش آمده در سفر حج بیشترین بهره جویی معنوی را داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانش ضمن تأکید بر احترام به مقررات کشور میزبان از زائرین خواست با مسلمانان سایر کشورها با صمیمیت و حسن خلق  رفتار کنند.
سعید اوحدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت نیز در مراسم گفت: ستادهای عملیات حج در مکه و مدینه آمادگی کامل خود را برای پذیرایی از حجاج اعلام کرده اند.
وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: در این سفر افراد مختلف با فرهنگ های گوناگون حضور پیدا می کنند. لازمه  برگزاری یک حج واقعی، رفتار برادرانه و محبت آمیز با سایر مسلمانان است.
رئیس سازمان حج و زیارت بیان داشت: زائران حج تمتع ، با زبان و عمل شان چهره واقعی نظام را به جهانیان نشان دهند.
مهندس اوحدی ضمن تشکر از کلیه دستگاه های همکار در اجرای عملیات حج ابراز امیدواری کرد: تلاش می کنیم تا حج امسال، حجی ابراهیمی در شأن زائر جمهوری اسلامی باشد.
در این مراسم مهندس رسولی نژاد مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور و کاپیتان پهلوانی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز نکاتی را در خصوص پروازهای زائران بیان کردند.
سرهنگ مهری رئیس پلیس فرودگاه های کشور نیز در این مراسم بررعایت قوانین و مقررات کشور میزبان تأکید کرد.
نخستین گروه از زائران حج تمتع امسال  ساعت 3:20 بامداد شنبه 23/06/92 با پرواز 5076 شرکت هواپیمایی ماهان، تهران را به مقصد فرودگاه مدینه منوره ترک خواهند کرد.
نخستین گروه از زائران ایرانی حج تمتع امسال را 246 تن از زائران تهرانی تشکیل دادند.


سازمان حج و زیارت امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.