پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج ۱۴۰۲/

آنچه در مورد گوشت قرمز غذای حجاج ایرانی باید بدانید؟

آنچه در مورد گوشت قرمز غذای حجاج ایرانی باید بدانید؟
طبخ و توزیع غذای زایران ایرانی یکی از مهمترین بخش های حج تمتع می باشد؛ به همین سبب سازمان حج و زیارت برای تهیه مواد اولیه و پخت آنها، اقدامی دقیق و کارشناسی را مدنظر دارد. گوشت قرمز یکی از مواد مورد استفاده در غذای زایران است که سعی شده از بهترین کیفیت تهیه شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ امسال در موسم حج تمتع 1402 ، 87 هزار و 550 نفر از جمله زایر و عوامل ایرانی در موسم حج تمتع حضور می یابند.
طی بازه زمانی حج تمتع برنامه ریزی ها و اقدامات اجرایی متنوعی از سوی سازمان حج و زیارت صورت می گیرد که یکی از آنها طبخ و تهیه غذای زایران کشورمان می باشد.
غذایی که برای زایران ایرانی تهیه می شود براساس ذائقه زایران ایرانی و بعد از کارشناسی های مستمر کارشناسان تغذیه و دست اندرکاران ذیربط برنامه ریزی شده است.
توجه به ذائقه زایران ایران، اهتمام به سن زایران کشورمان، میزان کالری تعیین شده و .... در نوع و کیفیت غذا اثرگذار می باشد ؛ بدین جهت غذای زایران ایرانی در آشپزخانه های متمرکز و کاملا مکانیزه و با حضور آشپزهایی مجرب طبخ می شود.
یکی از مهمترین موضوعاتی که خصوص طبخ غذا، مورد پرسش قرار می گیرد بحث مواد اولیه غذای زایران می باشد که باید گفت این مواد اولیه از بهترین و با کیفیت ترین، زیر نظر کارشناسان ذیربط تهیه می شود.


گوشت قرمز به عنوان یکی از مواد اولیه و مهم در طبخ غذای زایران به حساب می آید که باید خاطرنشان کرد که این گوشت قرمز خریداری شده از بهترین و باکیفیت ترین نوع گوشت گوسفندی می باشد.


تمامی گوشت های قرمز مصرفی در خورشت ها، آبگوشت و .... از نوع گوشت گرم و تازه گوسفندی تهیه می شود و به هیچ عنوان گوشت یخ زده مصرف نمی شود.
همچنین در این زمینه کارشناسان خرید و ناظر ذبح حضور دارند تا موادی با کیفیت و مناسب برای زایران ایرانی تهیه شود.




 

امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.