پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

با راهیان حج 1402/

یک روز با کاروان های اهل سنت؛ جمعی که مهربانی در آنها موج می زند/آرام جانشان و وِردِ زبانشان نام رسول الله است

یک روز با کاروان های اهل سنت؛ جمعی که مهربانی در آنها موج می زند/آرام جانشان و وِردِ زبانشان نام رسول الله است
نگاهشان دوستی و برادری ، کلامشان شیرین و دلنشین، مهمان نوازی شان دوست داشتنی و خالصانه و برادری شان رنگ صفا و صمیمیت دارد همینهایی که به مسلمان بودن و ایرانی بودن خود می بالند و قدردان خادمان خود در عملیات حج هستند.
به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ دست اندرکاران حج و زیارت امروز چهارشنبه مقصد دیدارشان با روزهای دیگر متفاوت بود؛ «هتل دارالشیبی» محل اسکان تعدادی از کاروان های اهل سنت با جمعیتی بالغ بر 600 زایر.
سرپرست حجاج ایرانی، رییس سازمان حج و زیارت و تنی چند از دست اندرکاران حج و زیارت اینبار رهسپار محل اسکان زایرانی از دیار خوبان ایران یعنی بوکان، سراوان ، کرمانشاه و تایباد می شوند و می خواهند گوش سپارند به نغمه های دلنشین اینانی که برای زیارت حضرت دوست آمده اند و نایب الزیاره همه همشهریان و هموطنان ایران اسلامی هستند.
با ورود دست اندرکاران حج و زیارت به محل سالن حضور زایران اهل سنت هتل دارالشیبی و محل نشست زایران با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان، زایران احترام می کنند به خادمانشان.
و قاری بوکانی قرائت می کند آیاتی از کلام الله را در شهر نزول قرآن و چه زیبا برادران و خواهران اهل سنت گوش می سپارند به کلام الهی و سپس احترام می کنند به میهمانان.
مدیر مجموعه توضیحات و تشکرات را انجام می دهد و سپس روحانی کاروان که به عنوان فردی فرهیخته و عالم در میان اهل سنت شناخته می شود ذکر یا محمد ( ص ) را زمزمه می کند تا زایران و خادمان هم آن را با یکدیگر نجوا کنند:«آرام جانم نام محمد(ص) ..... ورد زبانم نام محمد(ص).....» و می پیچد ذکر سلام و صلوات بر پیامبر رحمت و مهربانی ها.
سپس حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت سخنانی را در جمع زایران مطرح کرده و می گوید: نگاه به کعبه معظم ثواب دارد و به نیابت از همه کسانی که التماس دعا داشتند ،این مکان مقدس را زیارت کنید. در زمان حضور در کنار خانه خدا برای فرزندان خود دعا کنید.
وی ادامه می دهد: از فرصت معنوی ایام پیش رو به ویژه ایام تشریق و حضور در مشاعر مقدسه استفاده نمایید.در ایام تشریق به برنامه ها توجه کافی داشته باشید و فضای خوب و مناسب را به داخل منتقل نمایید.
آقای سید عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی می گوید: شکر خدا که امسال توفیق خدمت گزاری به ضیوف الرحمان و به ویژه شما برادران و خواهران اهل سنت را یافته ایم؛ از اقدامات فرهنگی که برای زایران صورت گرفته تشکر می کنیم.
وی به اهم اقدامات صورت گرفته برای اقامت زایران اهل سنت، برنامه ریزی ها برای حضور این عزیزان در مشاعر مقدسه و سهمیه اعزام زایران سیستان و بلوچستان نیز اشاره کرد.
تقدیر از یکی از خواهران اهل سنت که کیف یک زایر خارجی را یافته و تقدیم او کرده بود و همچنین تقدیر از مسن ترین زایر کاروانهای اهل سنت حاضر در این هتل از سوی سرپرست حجاج ایرانی و رییس سازمان حج و زیارت انجام گرفت.
زایرانی که امروز با لبخند خوشامد گفتند و با لبخند بدرقه کردند و در نگاهشان تشکر و ابراز رضایت از زحمات تمامی دست اندرکاران حج و زیارت بود ؛ آدمهایی قدرشناس که کوله بار معنوی خود را پر می کنند.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

عکسهای مرتبط

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.