پایگاه اطلاع رسانی

سازمان حج و زیارت

استفاده از گوشت گرم و بهداشتی برای تهیه غذای زائران عزیز در مکه مکرمه و مدینه منوره

استفاده از گوشت گرم و بهداشتی برای تهیه غذای زائران عزیز در مکه مکرمه و مدینه منوره
بسیاری از زایران کشورمان در خصوص کیفیت محصولاتی که برای طبخ غذا در عربستان استفاده می شود، سوالاتی را همواره داشته اند که به شرایط تهیه یکی از مهمترین محصولاتی که در غذای آنها به کار می رود، اشاره کرده ایم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت؛ حجت الاسلام والمسلمین ایزدی مسئول طرح قربانی ستاد عملیات حج سال 1402 در رابطه با عملکرد و اقدامات انجام شده برای تأمین گوشت گرم آشپزخانه های مکه و مدینه گفت: از بدو ورود زائران گرامی به مکه مکرمه و مدینه منوره،خرید گوسفند برای تأمین گوشت روزانه زائران توسط واحد تغذیه و تدارکات ستاد عملیات حج به صورت مستمر و منظم در دستور کار همکاران بنده در واحد قربانی قرار گرفته و روزانه تعداد 100 الی 600 رأس کشتار توسط ذابحان ایرانی صورت می گیرد.
وی افزود: در همین راستا و به منظور رعایت موازین شرعی و اسلامی، روزانه تعداد 4 الی 5 نفر از ذابحان مجرب ایرانی برای ذبح گوسفندان به کشتارگاه مکه مکرمه مراجعه می کنند. ذابحان ایرانی پس از عملیات ذبخ سایر مراحل کشتار مانند پوست کندن، چربیگیری از لاشه ها و تقطیع گوشت ها را انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ایزدی توضیح داد: چربیگیری از هر گوسفند به طور میانگین به میزان یک کیلوگرم انجام می شود. این میزان گرفتن چربی از لاشه ها به اصطلاح چربی دور ریز است که هیچ استفاده ای از آن نمی شود.
وی تاکید کرد: در مجموع از ابتدای عملیات انتقال حجاج به مدینه منوره و سپس مکه مکرمه تا انتهای عملیات حج، از گوشت گرم و بهداشتی با رعایت جوانب شرعی استفاده می شود و این گوسفندان توسط ذابحان با تجربه و عزیز کشورمان در کشتارگاه مکه مکرمه ذبح و در اختیار آشپزخانه های متمرکز قرار می گیرد.
برچسب ها : سید عباس حسینی
امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.